• امروز : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
مزایده‌ای برای حذف منتقد؛

کتابفروشی رواق قربانی بازی‌های سیاسی در همدان

  • کد خبر : 224756
  • 12 مهر 1403 - 10:34
کتابفروشی رواق قربانی بازی‌های سیاسی در همدان
رواق، راوی کتابهای زندگی‌ساز و انقلاب اسلامی در اقدامی قابل تامل تعطیل شد.

مسعود صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: کتاب‌فروشی رواق از سال ۱۳۸۸ در کنار دانشگاه بوعلی‌سینا راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در طی این مدت علیرغم سختی‌هایی که وجود داشته چندین سال است با شرکت در مزایده‌ها تلاش کردیم این مجموعه را حفظ کنیم.

رواق همدان؛ قربانی سکوت کتاب‌ها در برابر فشار قدرت

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور سابق به همدان ما در جلسه‌ای از مدیریت استان و دخالت نماینده‌ها در امور اجرایی که خلاف منویات است انتقاد کردیم از بعد از آن جلسه سیاسیون به رئیس دانشگاه فشار آورده‌اند که این مرکز تعطیل شود، ادامه داد: با ادامه این فشارها و مقاومت ما برخی نیز مقاومت کردند که چرا با یک نقد بخواهند کتاب‌فروشی را تعطیل کنند در صورتی که خلاف منش دولت آقای رئیسی است.

مدیر کتاب‌فروشی رواق با بیان اینکه این فشارها وجود داشت تا اینکه یک ماه و نیم پیش هر روز دانشگاه برای تخلیه به ما فشار آورد، عنوان کرد: دانشگاه دلیل این کار را برگزاری مزایده مطرح کرد و ما در پاسخ به دانشگاه گفتیم مزایده را برگزار کنید ما هم شرکت می‌کنیم و در صورت برنده شدن به فعالیت خود ادامه دهیم اما اگر برنده نشدیم تخلیه می‌کنیم.

رواق همدان؛ تنها یک کتابفروشی نیست، یک فرهنگ است

صالحی با تأکید بر این این اقدام خلاف مرسوم همه مکان‌های دولتی که اجاره داده شده است، ادامه داد: اجاره مکان‌های دولتی با مزایده است و یک ماه قبل از موعد تاریخ قرارداد مستأجر قبلی مزایده برگزار می‌شود اگر مستأجر فعلی در مزایده برنده شد در جای خود می‌ماند و اگر برنده نشد می‌داند که یک ماه برای تخلیه و انتقال به جای جدید فرصت دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه برای تخلیه مکان فعلی کتاب‌فروشی رواق این روال اجرا نشده و فقط به تخلیه اصرار داشتند، مطرح کرد: استاندار و نماینده اول شهر فشار آورده‌اند که چرا باید این شخص منقد یک مکان دولتی را اجاره کرده است.

مسئول کتاب‌فروشی رواق خاطرنشان کرد: این سوال مطرح است که چرا مسئولین استان نقد علیه خود را برنمی‌تابند.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.