• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
در کربلای کوچک همدان، عطر عشق می‌پیچد؛

کاروان عشق، از دیار هگمتانه تا کربلا

  • کد خبر : 222270
  • 03 شهریور 1403 - 0:01
کاروان عشق، از دیار هگمتانه تا کربلا
همدان، دیار هگمتانه، این روزها در آغوش گرم زائران حسینی غرق شده است و موکب‌های متعدد در این استان با پذیرایی بی‌دریغ از زوار، جلوه‌ای از مهمان‌نوازی ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ همدان، پایتخت تاریخ و تمدن، در ایام اربعین حسینی، میزبان خیل عظیم زائران حسینی است، موکب‌های متعددی در این استان برپا شده‌اند که با عشق و علاقه به اهل بیت (ع)، به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

زائر مشهدی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از رزمایش‌های ظهور است، اظهار کرد: دو هفته پیش دانش‌آموزان دختر و پسر مشهدی را با این هدف به کربلا بردیم که با قدم گذاشتن در این مسیر حال اسرای کربلا را درک کنند.

وی با بیان اینکه کاروان دانش‌آموزی ما سفر را با شعار طریق‌الحسین(ع)، طریق‌الاقصی شروع کرد، تصریح کرد: مسأله اصلی امروز جهان اسلام فلسطین است و با حل شدن مشکل فلسطین ظهور اتفاق می‌افتد.

موکب‌های همدانی، نماد مهمان‌نوازی

حجت‌الاسلام محمدی مسئول موکب اهل‌بیت مریانج با بیان اینکه دو سال است که منزل شخصی خو را به شکل موکب درآورده‌ایم، گفت: ما مفتخر هستیم از زائرین اربعین پذیرایی کنیم.

وی با بیان اینکه هر شب حدود ۱۰۰۰ نفر برای صرف شام از زوار پذیرایی می‌شود، افزود: نماز جماعت و رفع شبهات اعتقادی از دیگر خدمات این موکب می‌باشد.

این زائرسرا با مدیریت مردمی و بدون حمایت دولتی، علاوه بر غذا، خدمات پزشکی، استراحتگاه و فضای استحمام را نیز برای زوار فراهم کرده است.

موکب طریق‌القدس مریانج نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف، یکی دیگر از موکب‌های بزرگ استان همدان است که روزانه بیش از ۵ هزار پرس غذا در سه وعده طبخ می‌کند.

این موکب علاوه بر غذا، خدمات متنوعی مانند خیاطی، تعمیر موبایل، پیرایش و مشاوره‌های فرهنگی و پزشکی را ارائه می‌دهد.

خدمت‌رسانی با عشق و شور حسینی

علی مرادی یکی از خدام موکب حسینیه ابالفضلی شهر مریانج با بیان اینکه این زائرسرا از سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است، اظهار کرد: در این موکب روزانه بیش از ۶ هزار پرس در دو وعده غذا پخت و از زوار پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این زائرسرا پزشک مستقر است و زائران فضای استراحت دارند و برای زوار فضای استحمام آماده شده است، تأکید کرد: این زائرسرا مردمی مدیریت می شود و از هیچ ارگان دولتی حمایت نمی‌شود.

این خادم موکب با بیان خاطراتی از حضور در این موکب گفت: برای ما افتخار است که پاهای خسته زوار را ماساژ دهیم.

 

مسئول موکب طریق‌القدس مریانج با بیان اینکه این موکب با همکاری شرکت گاز استان همدان، سازمان فنی و حرفه‌ای، شهرداری و ستاد نماز جمعه شهر مریاج برپا شده است، اظهار کرد: این زائرسرا یکی از بزرگ‌ترین زائرسراهای استان همدان است که دو سال قدمت دارد.

وی با اشاره به اینکه در این موکب روزانه بیش از ۵ هزار پرس غذا در سه وعده طبخ و توزیع می شود، ادامه داد: در این موکب خدماتی چون خیاطی، تعمیر موبایل، پیرایش و … ارائه می شود و غرفه فرهنگی و هلال‌احمر هم شبانه‌روزی با حضور پزشک دایر است.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم خدمات خوبی به زائران ارائه شود و دعای آن‌ها بدرقه زندگی ما باشد. خادم زائرسرای موکب چهارده معصوم شهر مریانج با بیان اینکه چایخانه این موکب ۱۸ سال قدمت دارد و خدا توفیق داه من از ابتدای خادم زوار امام حسین(ع) بوده‌ام گفت: موکب چهارده معصوم ۸ سال است که راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به امام حسین(ع) عشق و شور است، عنوان کرد: این زائرسرا هر شب ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پرس غذا طبخ و بین زوار توزیع می‌کند.

این خادم موکب با بیان اینکه ما از سیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) جا مانده،ایم گفت: امیدوارم این عرض ارادت‌ها مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

موکب‌های همدان با مدیریت مردمی و حمایت دستگاه‌های مختلف، با عشق و علاقه به اهل بیت (ع)، به زوار اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

این موکب‌ها علاوه بر تأمین نیازهای اولیه زوار، فضایی معنوی و فرهنگی را نیز فراهم می‌کنند.

مصطفی رضاییان مسئول موکب آشپزخانه ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: آشپزخانه ستاد که در روستای شورین واقع شده است ۱۵ روز قبل از اربعین فعالیت خود را شروع کرده است که تا ده روز بعد از اربعین هم فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در این آشپزخانه روزانه در هر وعده حدود ۲ هزار پُرس غذا پخت می‌شود و در موکب‌های سطح شهر توزیع می‌شود، افزود: آشپزهای آشپزخانه ۲۵ نفر از بانوان روستای شورین هستند که خودجوش و بدون هیچ چشم‌داشتی خالصانه آشپزی می‌کنند.

مسئول موکب آشپزخانه ستاد اربعین استان همدان با اشاره به اینکه آشپزخانه ستاد حدود ۱۰ سال برای مواکب آشپزی می‌کند، گفت: بانوان این روستا با عشق از صبح تا نیمه شب بر سر دیگ‌های غذا آشپزی می‌کنند و گاهی برای زائرانی که بعد از نیمه شب مراجعه می‌کنند بدون خستگی غذا آماده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر روی هر ظرف غذا برگه های چاپی روی ظروف غذا زده می‌شود که به نیت فرج آقا امام زمان(عج) هر کسی که از این غذا میل می‌کند ۵ صلوات می‌فرستند که حدودا در هر وعده ۲۰۰۰ پرس غذا پخش میشه در مجموع ۱۰ هزار صلوات ختم می شود.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222270
  • دیدگاه‌ها برای کاروان عشق، از دیار هگمتانه تا کربلا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.