• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
6

کاروانسرای عباسی شاهکار معماری ایرانی ـ اسلامی/ گردشگران بر فراز برج های زیبای یک کاروانسرا

  • کد خبر : 180182
  • 02 فروردین 1402 - 13:42
کاروانسرای عباسی شاهکار معماری ایرانی ـ اسلامی/ گردشگران بر فراز برج های زیبای یک کاروانسرا

به گفته رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان، کاروانسرای شاه عباسی در شهر فرسفج یکی از شاهکارهای معماری ایرانی ـ اسلامی است که این روزها با چهار برج زیبا و منحصر به فردش میزبان مسافران نوروزی است. «اسحاق ترکاشوند» در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: یکی از کاروانسراهای استان همدان کاروانسرای شاه عباس […]

به گفته رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان، کاروانسرای شاه عباسی در شهر فرسفج یکی از شاهکارهای معماری ایرانی ـ اسلامی است که این روزها با چهار برج زیبا و منحصر به فردش میزبان مسافران نوروزی است.

«اسحاق ترکاشوند» در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: یکی از کاروانسراهای استان همدان کاروانسرای شاه عباس فرسفج در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی تویسرکان و ۵ کیلومتری جاده تویسرکان به کنگاور است که جزء ۹۹۹ کاروانسرایی محسوب می شود که شاه عباس صفوی از مشهد تا مسیر عتبات عالیات برای راحتی زائران کوی یار بنا کرد.

وی اظهار کرد: چهار برج زیبا در این مکان تاریخی به شکل دایر ه ای در چهار گوشه آن و سه برج نیم دایره در وسط اضلاع شرقی غربی و شمالی بنا شده، این برج ها هم به کاروانسرا زیبایی دو چندان بخشیده و هم در زمان های گذشته از آن به عنوان محلی برای دیده بانی استفاده می کردند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: این کاروانسرا که در سال ۱۳۷۶ به ثبت آثار ملی رسید، در سال ۱۳۸۷ به عنوان مجموعه‌ای بی بدیل برای تولید و ارائه صنایع دستی همدان معرفی شد.

ترکاشوند عنوان کرد: از سال ۹۵ پرونده مقدماتی ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباس صفوی هم به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردیم و این روزها اسناد بیشتری برای ثبت آن در یونسکو به عنوان زنجیره کاروانسراهای ایرانی ارسال شده است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180182
  • دیدگاه‌ها برای کاروانسرای عباسی شاهکار معماری ایرانی ـ اسلامی/ گردشگران بر فراز برج های زیبای یک کاروانسرا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.