• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0

کارت‌های تخفیف مردم را سردرگم کرد

  • کد خبر : 225038
  • 16 مهر 1403 - 10:18
کارت‌های تخفیف مردم را سردرگم کرد
سرگردانی برخی والدین همدانی بخاطر ناهماهنگی بین چند اداره دولتی برای کارت‌های تخفیفی که قرار بود برای کودکان شادی و نشاط را به ارمغان بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ در هفته کودک کارت‌های تخفیفی که از طرف کانون‌های فکری و فرهنگی به خانواده‌ها داده شده تا از تخفیفات ویژه اماکن تفریحی، سیاحتی و فرهنگی استفاده کننده، اعتباری ندارند.

البته این طرح در نوع خودش ستودنی و قابل تقدیر است چرا که بسیاری از خانواده‌ها تمکّن مالی کافی برای خرید بلیط این اماکن را ندارند و تخفیفات کمک شایانی را به این خانواده‌ها می‌کند.

از طرفی این طرح برای این اماکن که در فصل پاییز و زمستان بخاطر کم شدن مسافر ضربات اقتصادی شدیدی می‌خورند، کمک کننده بوده و در کل طرح ارزنده و قابل توجه‌ای است.

اما نکته اصلی اینجا‌ست که چه بسیار از طرح‌هایی و ایده‌های فوق‌العاده که در روی کاغذ بسیار عالی ولی در مقام اجراء بسیار ضعیف تا حدی که با فلسفه وجودی خود در تعارض و مخالفت قرار می‌گیرند.

علت این تعارض و مخالفت چیزی جزء کم تجربگی و اهمال کاری در مقام اجراء نیست.

مصداق این ناهماهنگی و این اتفاق نامبارک، ناهماهنگی کانون فکری و فرهنگی با اماکن تفریحی و سیاحتی و فرهنگی است، حالا علّت این اتفاق چیست باید پیگیری شود.

روز گذشته خانواده‌ای‌های همدان سرگردان برای تماشای فیلم در دو سینمای معروف همدان، که مسؤلین یک سینما می‌گفتند قرارداد داریم ولی فیلمی را که قرار بوده برای گروه سنی کودکان اکران شود را نداریم، فیلمی که درحال اکران در اکثر سینماهای کشور است و مسئولین سینمای دیگر اظهار داشتند که ما فیلم را داریم ولی قراردادی با کانون فکری و فرهنگی نداریم که البته علیرغم این اظهارات سینمای دوم هم در لیست کانون موجود است.

نتیجه اینکه وقتی کسی با کودک خود در این جور اماکن حاضر می‌شود مجبور به خرید بلیط است چرا که فرزند این خانواده درکی از مشکلات اقتصادی خانواده خود نداشته و خانواده‌ها در امری اجباری قرار می‌گیرند و بعضاً مجبورا چند برابر از آن چیزی که فکر می‌کردند هزینه کنند.

حال امروز که روز دوم استفاده از این بلیط‌ها است، لازم است مسؤلین امر برای جلوگیری از سردرگمی خانواده‌های بیشتر و اعلام نارضایتی آنها هرچه سریع‌تر به فکر رفع این مشکل باشند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.