• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

پیگیری ویژه جهانی شدن سیر همدان توسط ادارات جهاد، صمت و تعاونی سیرکاران

  • کد خبر : 179432
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
پیگیری ویژه جهانی شدن سیر همدان توسط ادارات جهاد، صمت و تعاونی سیرکاران

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار کرد: جهانی شدن سیر همدان، آآرزوی دیرینه کشاورزان همدانی و کمک بزرگی به برند سازی و توسعه صادرات است. اسدالله ربانی‌مهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اهمیت  “ثبت جهانی سیر همدان” گفت: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و […]

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار کرد: جهانی شدن سیر همدان، آآرزوی دیرینه کشاورزان همدانی و کمک بزرگی به برند سازی و توسعه صادرات است.

اسدالله ربانی‌مهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اهمیت  “ثبت جهانی سیر همدان” گفت: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استاندارد دهای جهانی  یک برند و نشان خاص دارد.

وی افزود: سیر از محصولات ارزشمندی است که علاوه بر خوراکی بودن دارای خواص دارویی  است و در صنایع تبدیلی بسیار مورد توجه و کاربردی است.

ربانی‌مهر اضافه کرد: ثبت جهانی سیر همدان کمک بزرگی به حل مشکلات فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد د ، صادرات ، بسته بندی و توسعه این محصول دارد و از همه مهمتر کمک بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اینکه ادارات جهاد و صمت با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و  موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال ۱۴۰۲  اقدام کنند، تاکید کرد: مقدمات اولیه ثبت جهانی سیر انجام شد اما مراحل نهایی کار  باید جدی تر پیگیری شود.

وی اذعان‌کرد: ثبت جهانی سیر آرزوی دیرینه کشاورزان همدانی فعال در حوزه سیر  است که باعث تحول و توسعه این محصول کشاورزی درشهر همدان را دارد .

ربانی مهر ادامه داد: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید و پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه ازجمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179432
  • دیدگاه‌ها برای پیگیری ویژه جهانی شدن سیر همدان توسط ادارات جهاد، صمت و تعاونی سیرکاران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.