• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

 پیوند صنعت و دانشگاه نیازهای کشور را رفع خواهد کرد

  • کد خبر : 157950
  • 19 تیر 1401 - 10:28
 پیوند صنعت و دانشگاه نیازهای کشور را رفع خواهد کرد

مدیر کارخانه الوان ثابت گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، با مهارت، دانش آموخته و نوآور نه تنها مشکل صنعت که سایر مشکلات جامعه را برطرف می کند و بر این اساس رویکرد دانشگاه ها باید تغییر یابد تا صنایع نیز به دنبال آن دچار تحول شوند. امیر پویا سلماسی، مدیر کارخانه دانش بنیان الوان ثابت […]

مدیر کارخانه الوان ثابت گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، با مهارت، دانش آموخته و نوآور نه تنها مشکل صنعت که سایر مشکلات جامعه را برطرف می کند و بر این اساس رویکرد دانشگاه ها باید تغییر یابد تا صنایع نیز به دنبال آن دچار تحول شوند.

امیر پویا سلماسی، مدیر کارخانه دانش بنیان الوان ثابت در گفتگو با عصر همدان؛ گفت: دانشگاه های ما باید کارآفرین باشند که لازمه آن تغییر ساختمان یا استادان نیست، بلکه نیازمند تغییر دیدگاه است.

وی با توجه به ضرورت تربیت نیروهای علمی و کاربردی در دانشگاه ها افزود:تربیت نیروی انسانی متخصص، با مهارت، دانش آموخته و نوآور نه تنها مشکل صنعت که سایر مشکلات جامعه را برطرف می کند و بر این اساس رویکرد دانشگاه ها باید تغییر یابد تا صنایع نیز به دنبال آن دچار تحول شوند.

سلماسی با اشاره به فعالیت های شرکت دانش بنیان الوان ثابت اضافه کرد:شرکت دانش بنیان الوان ثابت از سال ۷۵ زیر نظر صنایع ملی ایران به صورت دولتی آغاز به کار کرده است که از سال ۸۰ به دلیل مشکلات متعدد و عدم مدیریت مطلوب به بخش خصوصی واگذار شد که همین مسئله نقطه عطف و توسعه این شرکت در سطح خاورمیانه شد.

وی با اشاره به پیشرفت تولیدات این شرکت دانش بنیان بیان کرد :تولید ۲۷۰ تن رنگ به صورت سالانه از سال ۷۵ تا سال ۹۳ بیشترین آمار تولید این شرکت بوده است که با همت و تلاش مضاعف مجموعه الوان ثابت هم اکنون ۲۲۰۰ تن در سال تولید رنگ داریم که پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۳۰۰۰ تن تولید رنگ داشته باشیم.

مدیر کارخانه دانش بنیان الوان ثابت افزود:روند رو به رشد شرکت الوان ثابت از ۴۴ نفر نیروی کار به ۲۵۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در کارخانه رسیده است و ما در تلاش هستیم با راه اندازی دانشکاه علمی کاربردی و تربیت نیروهای متخصص این میزان به ۱۲۰۰ نفر نیرو افزایش دهیم.

وی در انتها با تشریح برخی اهداف دانشگاه الوان ثابت خاطر نشان کرد: علمی که به توسعه و آبادانی کشور و رونق تولید کمک نکند، نافع نیست و صنعتی که زمینه پیشرفت کشور را فراهم نسازد، پایدار نخواهد ماند و این اصلی ترین دلیل شعار پیوند صنعت و دانشکاه است.

انتهای پیام /ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157950
  • دیدگاه‌ها برای  پیوند صنعت و دانشگاه نیازهای کشور را رفع خواهد کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.