• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
1
کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان عنوان کرد؛

پیش‌بینی گسترش جنگ به محورهای دیگر

  • کد خبر : 224546
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
پیش‌بینی گسترش جنگ به محورهای دیگر
کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با تاکید بر اینکه ما و همه اهالی آکادمیک و همه استراتژیست‌ها پیش‌بینی می‌کردیم که این موضوع دامنه‌اش گسترده‌تر شود، گفت: گستره این جنگ به جاهای دیگر هم می‌رسد، پیش‌بینی گسترش بیشتر دامنه منازعه به مرزهای شرقی فلسطین اشغالی، دریای سرخ و محورهای دیگر هم وجود دارد.

رضا رحمتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با اشاره به تحولات اخیر در لبنان و شهادت سید‌حسن نصرالله اظهار کرد: در پی تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی به غزه و یاری حزب‌الله لبنان از غزه، هم‌سویی و هم‌صدایی بین نیروهای حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، یمن و سوریه با غزه، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: در واقع گسترده‌تر شدن دامنه جنگ به مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین و جنوب لبنان انکار ناپذیر است.

کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه با توجه به اتفاقات اخیر سرریز بحران به‌صورت اجتناب ناپذیر بوده، عنوان کرد: وقتی بحران از کنترل خارج شده و ادامه پیدا می‌کند، طبیعی است که دچار سرریز می‌شود و پیش‌بینی می‌شد که این اتفاق هم بیافتد.

رحتمی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه این رژیم کودک‌کش از نظر ژئواستراتژیک، دچار خفگی شده، دست به چنین جنایتی زد.

وی با تاکید بر اینکه بنابراین ما و همه اهالی آکادمیک و همه استراتژیست‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این موضوع دامنه‌اش گسترده‌تر شود، بیان کرد: گستره این جنگ به جاهای دیگر هم می‌رسد و حتی همین الان هم که داریم با هم صحبت می‌کنیم پیش‌بینی گسترش بیشتر دامنه منازعه به مرزهای شرقی فلسطین اشغالی، دریای سرخ و محورهای دیگر هم وجود دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان همچنین خاطرنشان کرد: این موضوع، موضوع جدیدی نیست که هیچ‌کس نسبت به آن اطلاعی نداشته باشد و محور مقاومت هم نسبت به آن بیگانه نبود، همه توانمندی هر دو طرف از نظر گسترش جامعه جنگ را می‌دانستند.

رحمتی با اشاره به اینکه محور مقاومت خارج از توانمندی‌های خودش وارد منازعه نشده و محور مقاومت می‌داند که چالش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی کجاست، برروی آن چالش‌ها مانور می‌دهد، یادآور شد: اینکه می‌شنویم تا عمق ۶۰کیلومتری سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های لبنانی قرار می‌گیرد یعنی مقر موساد مورد اصابت قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: اما اینکه این موضوع به دامنه جنگ زمینی منتهی می‌شود یا نه، به متغیرهای خیلی زیادی بستگی دارد و ماهم نمی‌دانیم چه متغیرهای دخیل خواهند بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان تصریح کرد: اما آنچه که می‌دانیم این است که امکان گسترش بیشتر دامنه جنگ وجود دارد.

رحمتی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه آیا لبنان چیزی شبیه به غزه می‌شود یا نه، گفت: تصور می‌کنم احتمالا برخی از روستاهای لبنان محل اصابت قرار بگیرند، همانطور که شمال سرزمین های اشغالی کاملاً خالی از سکنه شده و به نظر می‌رسد روستاهای جنوب لبنان هم آبستن حوادث این چنینی خواهد شد، اما اینکه لبنان شبیه به غزه می‌شود یا نه، قابل پیش‌بینی نیست.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.