• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2
مدرس حوزه علمیه همدان:

پیامبر اسلام(ص) به جایگاه زن، شکوه بخشید

  • کد خبر : 223053
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۶
پیامبر اسلام(ص) به جایگاه زن، شکوه بخشید
مدرس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه اسلام باعث رشد خانم‌ها و جایگاه ویژه زن شد، گفت: پیامبر اسلام در شرایطی که جامعه از جاهلیت رنج می‌برد، به مسئله زن و خانواده عظمت و شکوهی خاص دادند.

فاطمه عزیزی در گفتگو با خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» با بیان اینکه امروز در اطراف خود زنان موفق را در مسابقات المپیک، در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و محافل عمومی می‌بینیم که می‌درخشند، گفت: همین موفقیت‌ها نشأت گرفته از توجه اسلام به زنان است.

وی با اشاره به اینکه سیره پیامبر اکرم(ص) و ارتباط ایشان با خانواده بسیار قابل بررسی و تحلیل است، افزود: موضوع مهم آن است که پیامبر اسلام در شرایطی که جامعه از جاهلیت رنج می‌برد، به مسئله زن و خانواده عظمت و شکوهی خاص دادند.

مدرس حوزه علمیه همدان ادامه داد: مادر به نوعی نگهبان بستر مهمی به نام خانواده است که همسر و فرزندان در این بستر رشد پیدا می‌کنند، مادران و زنان نقطه پرگار هستند و محور اصلی خانواده مادر است پس توجه نقش زنان و مادران بسیار اهمیت دارد.

عزیزی با بیان اینکه وقتی الگوی ما پیامبر(ص) و دختر بزرگوار ایشان است باید جایگاه را بشناسیم، تصریح کرد: با شناخت جایگاه و ویژگی‌ها می‌توانیم به نقش و وظیفه خود نیز به خوبی عمل کرده و زندگی موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حقیقت آن است اگر سیره اهل بیت به خوبی شناخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، عنوان کرد: به طور مثال مسائلی در حوزه حجاب که با آن مواجه هستیم اگر به طور دقیق بر اساس سیره ائمه اطهار مورد بررسی قرار بگیرد قطعا برای جامعه و قشری که نسبت به آن نظر متفاوتی دارند قابل پذیرش می‌شود.

مدرس حوزه علمیه همدان در پایان تأکید کرد: اسلام باعث رشد خانم‌ها و جایگاه ویژه زنان شده است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223053
  • دیدگاه‌ها برای پیامبر اسلام(ص) به جایگاه زن، شکوه بخشید بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.