• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
4
فرماندار همدان:

پیاده‌روی اربعین حرکتی وحدت آفرین است

  • کد خبر : 221405
  • 16 مرداد 1403 - 12:38
پیاده‌روی اربعین حرکتی وحدت آفرین است
فرماندار همدان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی و جمع شدن مسلمانان اعم از شیعه و سنی زیر پرچم سیدالشهدا علیه‌السلام نشان از وحدت و حرکتی امید بخش دارد، گفت: این اتحاد یک تمرین برای جمع شدن و حمایت از ولی خدا در عصر ظهور است و حتی غیر مسلمانان هم در این پیاده‌روی عظیم حضور پیدا می‌کنند.

مسلم مخفی در گفتگو با خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه موضوع قیام امام حسین(ع) از زمان وقوع در سال ۶۰ هجری به عنوان حرکت نمادین و الگویی برای همه نهضت‌های آزادی‌خواه و قیام کنندگان در برابر ظلم و ستم تبدیل شده است: حتی غیر مسلمانان و غیر شیعیانی هم وجود دارند که از این حرکت بزرگ امام حسین(ع) الگو برداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیام سرور و سالار شهیدان یک حرکت اصلاح کننده در جامعه بود، افزود: در واقع امام حسین علیه السلام فرمودند قیام برای اصلاح امت جد بزرگوارشان و امر به معروف نهی از منکر انجام دادند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم دائما تلاش می‌کند شریعت مقدس اسلام را از گزند انحراف، کج روی و تحریف در امان بماند و این درس برای مسلمان است که هرگاه احساس کردند غبار تحریف بر این دین نشسته، به رهبری معصوم یا ولی زمان خود در برابر این انحراف و تحریف‌ها بایستند و اسلام، همان اسلام ناب محمدی باقی بماند.

مخفی با اشاره به اینکه آنچه در ایام اربعین مورد توجه است، بازگشت حضرت زینب(س) بعداز گذشت اتفاقات سختی است که برای ایشان رخ داد، گفت: در شعر کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود، اشاره شده است که این بانوی بزرگوار در اسارت هم به دنبال تکمیل حرکت تبیینی قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بودند.

وی در پایان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی و جمع شدن مسلمانان اعم از شیعه و سنی زیر پرچم سیدالشهدا علیه‌السلام نشان از وحدت و حرکتی امید بخش دارد، عنوان کرد: این اتحاد یک تمرین برای جمع شدن و حمایت از ولی خدا در عصر ظهور است که همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان هم در پیاده‌روی عظیم اربعین حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221405
  • دیدگاه‌ها برای پیاده‌روی اربعین حرکتی وحدت آفرین است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.