• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ ناباروری و نازایی

  • کد خبر : 223715
  • 27 شهریور 1403 - 10:29
پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ ناباروری و نازایی
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با مراجعه بیمارانی که با مشکل نازایی و ناباروری مواجه هستند به بخش دولتی و عمومی از جمله تأمین‌اجتماعی، ۹۰ درصد هزینه تشخیص و درمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، گفت: در بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه تقبل می‌شود.

فریبرز نیاستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه یکی از خدمات مهم بیمه سلامت، پوشش بیماری‌های ناباروری و نازایی است، گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سازمان بیمه براساس مصوبات مجلس اقدام به افزایش پوشش بیمه‌ای و حمایت مالی در این خصوص کرده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از مصوبات مجلس تقریبا مشکلات نازایی در پوشش بیمه‌ای نبود، افزود: با اجرای این قانون در کشور، پوشش بیمه‌ای اتفاق افتاد که با مراجعه بیماران به بخش دولتی و عمومی از جمله تأمین‌اجتماعی، ۹۰ درصد هزینه تشخیص و درمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: از جمله خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور ۵۶ خدمت آزمایشگاهی تحت پوشش بیمه است و مراجعه‌ کننده از مزایای بیمه استفاده می‌کند.

نیاستی با بیان اینکه ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی براساس مصوبات شورای عالی بیمه نیز از دیگر خدمات ارائه شده به زوجین نابارور است، تصریح کرد: ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویر برداری، چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری و ۶۳ قلم داروی تخصصی نیز شامل خدمات بیمه‌ هستند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همه این خدمات در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه می‌شود، گفت: در بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه تقبل می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

1 × 1 =