• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

پرچم منقش به نام امام رضا(ع)در آسمان همدان

  • کد خبر : 216933
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
پرچم منقش به نام امام رضا(ع)در آسمان همدان
مراسم اهتزاز پرچم علی ابن موسی الرضا(ع) که با حضور مردم همدان برگزار شد حال و هوای خاصی داشت، حضور خانواده‌ها به همراه فرزندانشان، حضور نوجوانان به همراه دوستانشان و حتی حضور مادربزرگ و پدربزرگ‌هایی که تا نام امام رضا(ع) را می‌شنیدند اشک از چشمانشان جاری می‌شد فضای معنوی عجیبی را ایجاد کرده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پرچم مقدس امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت بر فراز آسمان همدان قرار گرفت.

این مراسم که با حضور مردم همدان برگزار شد حال و هوای خاصی داشت، حضور خانواده‌ها به همراه فرزندانشان، حضور نوجوانان به همراه دوستانشان و حتی حضور مادربزرگ و پدربزرگ‌هایی که تا نام امام رضا(ع) را می‌شنیدند اشک از چشمانشان جاری می‌شد فضای معنوی عجیبی را ایجاد کرده بود.

خادمان امام رضا(ع) نیز در این جمع با در دست داشتن پرچم متبرک به ضریح، کمک می‌کردند تا جمع معنوی و دوست داشتنی را از راه دور به زیارت دعوت کنند… مردم این زیارت از راه دور سر از پا نمی‌شناختند و همه تلاش می‌کردند تا دستشان به پرچم متبرک برسد.

تصویر نوجوانانی که با عشق بر پرچم منقش به نام علی ابن موسی الرضا دست می‌کشیدند و زیرلب دعا می‌کردند از زیباترین صحنه‌های این مراسم بود.

در آن بین چند نوجوان توجهشان جلب پرچم سبز رنگ روی سبزه‌ها شد، به سمت پرچم آمدند، دستی بر پرچم کشیدند و همان‌جا نشستند، چند نفرشان مشغول بازی والیبال در کنار پرچم شدند و یکی از آن‌ها فارغ از هیاهوی دنیا غرق در دنیایی دیگر شد.

پرچم را جلوی دهانش گرفته بود و زیر لب چیزهایی زمزمه می‌کرد که به گوش هیچ‌کس نمی‌رسید جز آنکه باید می‌شنید.

تیپ و لباسش شاید باب میل خیلی از افراد جامعه نبود ولی حال دلش از حال دل خیلی‌ها خریدنی‌تر‌ بود.

موقع بالارفتن پرچم اکثریت جمع مشغول فیلم برداری بودند اما او نشسته بود، زانوهایش را بغل کرده بود و اشک‌ می‌ریخت و اشک می‌ریخت؛ خلاصه اینکه قطعا در آن جمع، امام رضاجانمان به این نوجوان نگاه انداخت.

امیدواریم در حرم مطهر به شما خدمت کنیم

یکی از خدام امام رضا(ع) در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و تبریک روز دختر، گفت: حضور در این جمع باعث خرسندی ما خدام است و امیدواریم در حرم مطهر لیاقت خادمی این همین را داشته باشیم.

وی با اشاره به ثواب زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع)، گفت: همه می‌دانیم که ثواب زیارت امام رضا برابر با ثواب هزار حج است.

این خادم امام رضا(ع) ادامه داد: هرکس به زیارت امام رضا(ع) بروند گناهانش آمرزیده می‌شود و لحظه مرگ، ضامن آهو در کنارش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در روز قیامت از زائرانی که به زیارت ایشان رفتند دستگیری می‌کند و هنگام عبور از پل صراط همراه آنان است.

امام رئوف دعاها را اجابت می‌کند

در ادامه یکی دیگر از خادمان حرم رضوی در گفتگو با خبرنگار «عصر همدان» با بیان اینکه آرزوی همه مردم این است که لحظه‌ای در حرم امام رضا(ع) خدمتگزار زائران باشند، گفت: من همدانی هستم و سه سال است که توانستم عنوان خادمی را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) بارها در لحظات مختلف زندگی به او کمک کرده است، افزود: مردم هرچه در دنیا و آخرت می‌خواهند از این آقای رئوف بخواهند، امام رضا آنقدر مهربان است که دعاهای دوستدارانش را اجابت می‌کند.

دلتنگ امام رضا(ع) هستم

یکی از افراد حاضر در مراسم در گفتگو با خبرنگار «عصر همدان» در حالی که آسمان چشمانش بارانی بود، گفت: دلتنگ امام رضا هستم، آخرین بار پنج سال پیش بود که به مشهد رفتم.

وی ادامه داد: از امام رضا(ع) هرچه زودتر بطلبد تا به همراه خانواده به پابوسش برویم.

این خانم با اشاره به اینکه اهتزاز پرچم امام رضا(ع) اقدام بسیار خوبی است، افزود: با این برنامه‌ها حداقل کمی از دلتنگی امثال من که در حرم مطهر نیستیم کم می‌شود.

مراسم با سرودخوانی کودکان همدانی ادامه داشت و در نهایت با نیایش و سلامی از راه دور به امام رضا(ع) به پایان رسید.

با نقش بستن نام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در آسمان همدان فضای شهر عطر و بوی حرم مطهر را گرفت و دل‌ مردم از راه دور راهی خراسان شد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216933
  • دیدگاه‌ها برای پرچم منقش به نام امام رضا(ع)در آسمان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.