• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1
فرمانده ارشد آجا استان همدان تاکید کرد:

پایگاه شهید نوژه قلب تپنده دفاع هوایی در غرب کشور

  • کد خبر : 224051
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
پایگاه شهید نوژه قلب تپنده دفاع هوایی در غرب کشور
در طول هشت سال دفاع مقدس، پایگاه شهید نوژه با تقدیم شهدای والامقام و انجام عملیات‌های شجاعانه، نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ امنیت آسمان کشور ایفا کرد و به حق لقب قلب تپنده دفاع هوایی غرب کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ امیر سرتیپ دوم مهدی کرمی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با هفته‌ دفاع مقدس که در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار شد با تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام صادق و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از همان روزهای آغازین جنگ سپاه انصارالحسین(ع) با ایمان و همت والاشان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به صحنه نبرد شتافتند و افتخارات بزرگی را در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور آفریدند.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی لشکر انصارالحسین(ع) در جزیره مجنون و عملیات مرصاد برای همیشه تاریخ این سرزمین ثبت شده است، گفت: نیروی انتظامی استان مردانی از جنس غیرت هستند که در طول ۸ سال دفاع مقدس در قالب نیروهای ژاندارمری سابق و تیپ موسی‌بن جعفر(ع) نقش به سزایی در حراست از کیان نظام جمهوری اسلامی ایفا کردند.

فرمانده ارشد آجا استان همدان با گرامیداشت یاد شهدای استان با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه همواره برای ما روز پر افتخار آغاز دفاع ملت ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی است، گفت: دشمنان فکر می‌کردند با نوپا بودن انقلاب می‌توانند رویاهای خود را محقق کنند و آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم گسترده هواپیماهای عراقی به پایگاه‌های هوایی ایران به نیت زمین‌گیر کردن نیروی هوایی ارتش در همان روز نخست جنگ انجام شد.

وی با بیان اینکه با کمتر ا ز سه ساعت اولین پاسخ توسط پایگاه شکاری شهید نوژه همدان و شهید یاسینی بوشهر آغاز و صبح فردا با پرواز ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده در آسمان خاک متجاوز بعثی لرزه بر اندام رژیم بعث افکندند، ادامه داد:نقش برجسته پایگاه شهید نوژه در دوران دفاع مقدس در ماه‌ها و سال‌های آغازین جنگ بر کسی پوشیده نیست و با تقدیم شهدایی مانند عباس دوران و حسین خلعتبری و انجام عملیات‌های بی‌نظیری جهت پشتیبانی از نیرو‌های سطحی و امنیت آسمان کشور با هدف جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران غیر متعهد‌ها در بغداد صورت گرفت.

کرمی با اشاره به اینکه پدافند هوایی غرب کشور مردان همیشه‌بیدار آسمان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های بزرگی داشتند،ابراز کرد: خنثی‌سازی ۱۵۷ مرحله حمله عراقی‌ها در سایت سوباشی توسط نیروهای ما گواهی بر هوشمندی دلیرمردان پدافند هوایی همدان می‌باشد که این هوشیاری‌ها و ناکامی دشمن منجر به بروز کینه‌ای عمیق رژیم بعث از پدافند هوایی شد که بعد از یک هفته پذیرش قطعنامه سال ۶۷ تعداد ۱۹ نفر از نیروهای پدافند هوایی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه تیپ زرهی ۳۱۶ قهرمان قبل از شروع جنگ تحمیلی در دفاع از تمامیت کردستان مردانه جنگید، افزود: این یگان در روزهای اولیه جنگ با انجام عملیات نصر و بیت‌المقدس حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

فرمانده ارشد آجا استان همدان با اشاره به رشادت‌های بسیج عنوان کرد: بسیج چه در دوران مقدس و چه در حال حاضر مدافع بزرگ سرزمین بوده اند و هستند، مطرح کرد: روحانیت همیشه مبارز و همیشه بیدار نیز زیر پرچم ولایت و امامت رهبری همواره ره‌رو راه امام حسین(ع) بوده و در طول دفاع مقدس و پس از آن پرچدار نهضت عاشورایی و تبیین راه رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.

وی از رجعت پیکر شهید همافر محمد خاکی‌زاده در هفته آینده خبر داد و ابراز کرد این شهید بعد از ۴۴ سال افتخار به موطن خود باز می‌گردد.

کرمی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح عامل امنیت و ثبات منطقه هستند، یادآور شد: نیروهای مسلح ما هیچ‌گاه برای همسایگان و دیگران تهدید نبودند و اما قدرت آن‌ها برای بازدارندگی و دفاع است و ما اساسا با جنگ مخاف هستیم و قربانی جنگ و تجاوز هستیم و به همان نسبت دفاع در برابر تجاوز را لازم می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما به همه جنگ افروزان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می‌کنیم در پی جنگ جدید در منطقه ما نباشید چرا که برای آن ها پشیمانی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ائم از ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی به فرمان فرماندهی کل قوا امروز منسجم‌تر از هر زمان دیگر است و اجازه تجاوز به هیچ متجاوزی را نخواهد داد.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224051

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.