• امروز : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0
امام جمعه همدان تاکید کرد:

وحدت اسلامی، کلید پیروزی بر رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 224857
  • 13 مهر 1403 - 16:23
وحدت اسلامی، کلید پیروزی بر رژیم صهیونیستی
امام جمعه همدان ضمن تبریک فرارسیدن روز نیروی انتظامی و پیروزی ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق۲ گفت: مقام معظم رهبری امروز نماز جمعه تهران را با صلابت و اقتدار برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ امام جمعه همدان ضمن تبریک فرارسیدن روز نیروی انتظامی و پیروزی ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق۲ گفت: مقام معظم رهبری امروز نماز جمعه تهران را با صلابت و اقتدار برگزار کردند.

آیت الله موثقی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطبه دوم نمازجمعه امروز را به زبان عربی خطاب به همه‌ دنیای اسلام به‌ویژه ملّت عزیز لبنان و فلسطین ایراد کردند.

امام جمعه همدان گفت: آمریکا در حالی از اقدام خصمانه اسرائیل علیه ترور شهید سید حسن نصرالله اذعان بی‌اطلاعی کرد که، نتانیاهو از تریبون سازمان ملل دستور حمله را صادر کرد، سازمانی که ادعای صلح جهانی دارد و ساختمان در قلب نیویورک است، و موشک‌های استفاده شده توسط رژیم منحوس اسرائیل، ساخت آمریکا بوده است.

آیت‌الله شعبانی موثقی گفت: شهید سید‌حسن نصرالله، ارتش لبنان و حزب الله را با هم متحد کرد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: جمهوری اسلامی اثبات کرد صاحب دنیای اسلام است، اثبات کرد پشتوانه جریان مقاومت و مضلومیت است.

خطبه‌های نماز جمعه تهران
درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه تهران امروز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، بخشی از خطبه‌ی خود را به زبان عربی خطاب به همه‌ی دنیای اسلام به‌ویژه ملّت عزیز لبنان و فلسطین ایراد کردند.

ترجمه خطبه عربی رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و الحمد لله ربّ العالمین احمده و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّی و اسلّم على حبیبه الرّسول الاعظم سیّدنا محمّدٍ المصطفىٰ و آله الطّاهرین سیّما علیٍّ امیرالمؤمنین و حبیبته الزّهراء المرضیّه و الحسن و الحسین سیّدی شباب اهل الجنّه و علیّ‌بن‌الحسین زین‌العابدین و محمّدبن‌علیّ الباقر و جعفربن‌محمّدٍ الصّادق و موسى‌بن‌جعفرٍ الکاظم و علیّ‌بن‌موسى الرّضا و محمّد‌بن‌علیٍّ الجواد و علیّ‌بن‌محمّدٍ الهادی و الحسن‌بن‌علیّ الزّکیّ العسکریّ و الحجّه‌بن‌الحسن القائم المهدیّ صلوات الله علیهم اجمعین و اسلّم على صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و على حماه المستضعفین و ولاه المؤمنین.
لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّتهای منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصرالله (رضوان الله علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشد، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم.

مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است. ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است.

سیّدحسن نصرالله جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است.

دشمن پلید و زبون چون نمیتواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد میکند.
نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است، ان‌شاءالله.

عزیزان! دلهای داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم میشود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.

سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد: «چون کشته‌اى که جوانه‌ی خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‌هاى خود بِایستد و دهقانان را به شگفت آورد، تا از [انبوهىِ] آنان [خدا] کافران را به خشم دراندازد. خدا به کسانى از آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده است.»

با تدبیر سیّد، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش میدهد».

حزب‌الله حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است. حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن، عصاره‌ی فضائل تاریخی و هویّتی لبنانند.

 

انتهای خبر/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.