• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
0

گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی و شهدای خدمت در همدان

  • کد خبر : 219132
  • 07 تیر 1403 - 16:09
گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی و شهدای خدمت در همدان
امروز هفتم تیر، همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش و همچنین چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، مراسمی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حجت الاسلام جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات کشور، در این مراسم با اشاره به شخصیت برجسته شهید بهشتی گفت: “شهید بهشتی از شخصیت‌های تکرار نشدنی، جامع الاطراف، فیلسوف، فقیه و مبارز بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی و شهید قدوسی با تاسیس مدرسه‌ای جدید در حوزه علمیه قم، طلاب برجسته‌ای را تربیت کردند که نقش مهمی در حفظ انقلاب از شر منافقین داشتند.

قدیانی همچنین به نقش کلیدی شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با قدرت مدیریت و دانش شهید بهشتی بود که قانون اساسی تصویب شد.

وی شهید بهشتی را معمار قوه قضائیه و شخصیتی استثنایی در مدیریت دانست و گفت: او یک فیلسوف بود و در دورانی که مرکز اسلامی هامبورگ را اداره می‌کرد، فلسفه هگل را به زبان اصلی در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌کرد.

قدیانی در ادامه به شهید رئیسی و شهید آل هاشم نیز ادای احترام کرد و گفت: شهید رئیسی خود را در بین مردم می‌دانست و این باعث شد که میلیون‌ها نفر در مراسم روز شهادتش شرکت کنند.

وی همچنین شهید آل هاشم را به خاطر اخلاص، بی‌ریایی و مردمی بودن ستایش کرد و گفت: ایشان در نماز جمعه دستور دادند که نرده‌ها را بردارند و گفتند فاصله بین ما و مردم را در نماز جمعه جمع کنید.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بهشتی یک ملت بود گفت: شهید بهشتی و امثال ایشان خدمتگزاران مخلصی بودند که در راه خدا جان خود را فدا کردند.

وی در پایان سخنان خود گفت: کسانی که برای رضای خدا و در خدمت به خلق فعالیت می‌کنند، نزد خداوند عزیز می‌شوند و مزدشان را به بالاترین درجه و شهادت می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219132
  • دیدگاه‌ها برای گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی و شهدای خدمت در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.