• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
4
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خبرداد؛

همدان در تبدیل سند مهندسی فرهنگی کشور به سند استانی پیشتاز است

  • کد خبر : 188941
  • 12 تیر 1402 - 14:26
همدان در تبدیل سند مهندسی فرهنگی کشور به سند استانی پیشتاز است
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان همدان امیدآفرین است گفت: همدان نسبت به سایر استان‌های کشور در تبدیل سند مهندسی فرهنگی به بُرِش استانی پیشتاز است.

به گزارش عصر همدان صبح امروز شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با بیان اینکه همدان از گذشته تا کنون شهری عالم پرور، عارف پرور و حکومت پرور بوده است گفت: دولت‌های مختلف از جمله آل‌بویه در همدان حکومت کردند و این شهر قبل و بعداز اسلام هم وجود داشته پس سرزمین نو پدید نیست بلکه سرزمینی تمدنی است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید معرفی بهتر بوعلی‌سینا و سید جمال‌الدین اسدآبادی را جدی بگیریم افزود: شما همدانی‌ها در اقیانوس زندگی می‌کنید ولی از نعمت فراوانی که دارید بهره نمی‌برید ولی ما که در خارج از همدان هستیم بیشتر به این نعمت‌ها توجه داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: باید برای حکیم ابن‌سینا هرساله نشست علمی بین‌المللی برگزار کنید و همه علاقمندان از سراسر دنیا در این اجلاسیه شرکت کنند.

خسروپناه با تاکید براینکه همدان علمای بزرگی داشته است تصریح کرد: علمایی همچون حاج آقا رضا همدانی، مرحوم ملاغلام حسین‌خان همدانی که شاگرد آیت الله شوشتری بودند، مرحوم آقای انصاری همدانی و آیت الله تاللهی در همدان رشد کردند و در جامعه تأثیر گذاشتند که باید به همه ابعاد زندگی این افراد توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت سیدجمال‌الدین اسد آبادی باید برای جامعه بازگو شود گفت: سیدجمال‌الدین اسدآبادی آغازگر اندیشه اسلامی در دنیای مدرن است و واقعا شخصیتی عجیب دارد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی‌ادامه داد: همدان پرورش‌دهنده سردارانی همچون شهید همدانی و دیگر شهدا است که تاثیر زیادی در ایستادگی و پیشرفت کشور داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنایع دستی زبانزد مردم است افزود: در همه جای دنیا شاهدیم صنایع دستی و آثار هنری همدان مورد استقبال قرار می‌گیرند و همدان علاوه بر آثار هنری، سوژه‌های فراوانی دارد که می‌توان برای آن‌ها ایده پیاده کرد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان تنها استانی است که در بحث نقشه مهندسی فرهنگی سند ارائه کرده است گفت: این سند یک برنامه پنج‌ساله و یک برنامه یک‌ساله دارد که باید به صورت میدانی پیگیری شود.

خسروپناه با تاکید براینکه برنامه‌های خوبی توسط شورای فرهنگ عمومی همدان تدوین شده است تصریح کرد: در گزارش یک‌ساله باید تمام جزئیات همچون مجری برنامه، مکان، زمان و ردیف بودجه ملی و استانی به صورت دقیق مشخص شود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید سطح شورای فرهنگ عمومی استان همچون شورای تامین شود و زمانی که یک موضوع به تصویب برسد همه تابع آن باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیران را برای دریافت بودجه از مقامات بالاتر یاری می‌کند عنوان کرد: زحماتی که در همدان برای پیش بردن برنامه یک‌ساله کشیده‌شده قابل تقدیر بوده و تاکنون همدان از همه استان ها جلوتر است.

وی با بیان اینکه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی راهبری، حمایت و پشتیبانی است گفت: اگر در همدان بتوانید نقص‌های برنامه را زودتر رفع کنید و به نتیجه نهایی برسید می‌توان برنامه شما به عنوان الگو به سایر استان‌ها ابلاغ کرد.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188941
  • دیدگاه‌ها برای همدان در تبدیل سند مهندسی فرهنگی کشور به سند استانی پیشتاز است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.