به گزارش عصر همدان؛ علی خاکسار افزود : استان همدان با ارائه محتوای ویژه گردشگری خوراک با انطباق استاندارد دها ۷۳/۳ درصد رتبه نخست را کسب کرده است .
وی همچنین عنوان کرد : ارزیابی بیش از۱۷۰۰ اقلام تبلیغاتی با رویکرد بینالمللی تولیدی سال ۱۴۰۱ اداراتکل استانها به عنوان اقدامی از سوی گروه تبلیغات و نمایشگاههای خارجی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور درحوزه تبلیغات خارجی و به منظور ارزیابی و نظارت مستمر بر روند تولیدات محتوایی و ترویج ظرفیتهای گردشگری کشور با هدف ساماندهی، استاندارد دسازی و اثربخشی تولیدات تبلیغاتی در عرصه بینالمللی انجام گرفته است.
وی گفت : ارزیابی مذکور که در چهارچوب سه شیوهنامه و دستور ابلاغی شامل شیوهنامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری، راهنمای اصول تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری و راهنمای تولید عکسهای تبلیغاتی گردشگری انجام گرفته است، منتج به بررسی ۱۷۸۰ محتوای تولیدی از ۱۵ استان در ۷۲ شاخص شده است.
با توجه به اینکه هدف از انجام این ارزیابی محک کیفی اداراتکل استانی در تولید اقلام تبلیغاتی به منظور درک مناسبی از وضع موجود استانها در عرصه تولید محتوا و اتخاذ شیوه مناسبی جهت نیل به نقطه مطلوب در این عرصه است، تولیدات تبلیغاتی ارسالی از اداراتکل استانهای آذربایجانشرقی، ایلام، بوشهر، خراسانرضوی، خراسانجنوبی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد بررسی شدند.
معاون گردشگری استان همدان گفت : این ارزیابی از انطباق ۴۹/۵ درصدی تولیدات تبلیغاتی با استاندارد دهای ابلاغی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی حکایت دارد.
در این بررسی استان مازندران در زمینه کاتالوگ و کتابچه، استان مرکزی در زمینه نقشه، استان زنجان در زمینه بروشور و عکس و استان کردستان در زمینه کلیپ و تیزر بیشترین انطباق با استاندارد دها را داشتهاند.
همچنین طبق ارزیابی نهایی، استان همدان با ارائه محتوای ویژه گردشگری خوراک با انطباق استاندارد دها ۷۳/۳ درصد رتبه نخست را کسب کرده است و پس از آن استانهای زنجان و کردستان با ۶۳/۱ درصد بالاترین میزان انطباق را به خود اختصاص دادهاند.
پیرو این اقدام با هدف ارتقا و تکامل ارزیابی صورت گرفته الزام تعریف ردیف بودجه مشخص با عنوان تبلیغات و بازاریابی خارجی، تعریف دورههای آموزشی کاربردی مرتبط با تبلیغات و نیز ایجاد ابزار قانونی و انگیزشی به منظور ارتقای کیفی اقلام به صورت محتوای فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/