• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
امام جمعه موقت همدان تأکید کرد:

همدانی‌ها آغازگر روز تاریخی ۱۳ آبان

  • کد خبر : 225825
  • 27 مهر 1403 - 14:45
همدانی‌ها آغازگر روز تاریخی ۱۳ آبان
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حادثه ۳۰ مهر در همدان در سال ۱۳۵۷، آغازگر روز تاریخی ۱۳ آبان بود، گفت: در آن سال دانش‌آموزان همدانی تظاهرات کردند و تعدادی شهید و زخمی شدند و حضرت امام(ره) از پاریس برای این حادثه در همدان پیام دادند و همین حادثه برای حادثه ۱۳ آبان در دانشگاه تهران و روز دانش‌آموز یک علت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه اینکه اول آبان‌ماه سال ۱۳۵۶ سالگرد شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی فرزند امام خمینی(ره) است، گفت: شهادت ایشان نقطه عطفی در تاریخ کشور بود و به قول حضرت امام خمینی(ره) این موضوع از الطاف خفیه بود.

وی با اشاره به اینکه بعداز این شهادت و چهلم ایشان در قم، چهلم‌های پیاپی رخ داد تا ۲۲ بهمن‌ماه در سال ۵۷ انقلاب اسلامی پیروز شد، افزود: این همان معنی الطاف خفیه بود که سبب شد برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران.
امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: حادثه ۳۰ مهر همدان سال بعداز آن رخ داد در سال ۱۳۵۷، در آن سال دانش‌آموزان همدانی تظاهرات کردند و تعدادی شهید و زخمی شدند و حضرت امام(ره) از پاریس برای این حادثه در همدان پیام دادند و همین حادثه یک علت و سبب شد برای حادثه ۱۳ آبان در دانشگاه تهران و روز دانش‌آموز.

فاضلیان در ادامه با بیان اینکه امروز عروس و دامادی که حلقه‌های ازدواج خود را برای کمک به مردم غزه و لبنان اهدا می‌کنند نشان دهنده ایمان است، گفت: این علامت مؤمنان واقعی است که خداوند در قرآن کریم درباره آن‌ها سخن می‌گوید.

وی با تأکید بر اهمیت جهاد در راه خدا تصریح کرد: مجاهدین در راه خدا و مقاومت از خواص اولیا خداوند هستند و به گفته امام علی(ع) این افراد به بهشت خداوند وارد می‌شوند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: از ۲۰۰ موشک ایران ۱۷۰ موشک به هدف اصابت کرد و اهداف نظامی و مناطق استراتژیک و زیرساخت‌ها با خاک یکسان شد، ما مثل رژیم غاصب صهیونیستی بچه‌ها را هدف قرار ندادیم و خیمه‌های آوارگان را به آتش نکشیدیم.

وی با بیان اینکه رژیم خونخوار صهیونیستی در پاسخ به حمله موشکی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، ما را تهدید کرد، افزود: جهاد یعنی همان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرهیختگان علمی کشور دیدار برگزار کردند و چندروز بعد به همراه مردم کشور جمعه نصر را برگزار کردند؛ این رهبر جبهه مجاهدین و جبهه مقاومت است.

امام جمعه موقت همدان در پایان تأکید کرد: اسم آن جمعه جمعه بیعت است و پیام‌های زیادی برای دشمنان ما دارد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.