• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

هفته وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در سایه عمل به تعالیم پیامبر

  • کد خبر : 223890
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۷
هفته وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در سایه عمل به تعالیم پیامبر
امام جمعه شهرستان بهارگفت: اگر امت اسلامی مخصوصاً نسل جوان با فرهنگ اسلام ناب و تعالیم پیامبر اسلام آشنا شوند، ریشه اختلافات برچیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ به‌مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، رسیدن به‌نقطه اشتراک در بین مسلمانان که همان پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صل‌الله علیه و آله و سلم است، دوباره شکوه هم‌بستگی و اتحاد بین امت واحده اسلام در بین مسلمانان طنین انداز شده است.

در شرایط کنونی جهان اسلام که رژیم قاصد و اشغال‌گر صهیونیستی در حال کشتار مردم مظلوم مسلمان و بی‌گناه غزه است، موضوع وحدت و اتحاد مسلمانان در برابر دشمن جنایت‌کار صهیونیستی بیش از گذشته مطرح است.

مسلمانان جهان از هر مذهبی چه شیعه و چه سُنی، از مردم بی‌دفاع غزه با یک صدا و با هم‌دلی حمایت می‌کنند.

یکی از هموطنان اهل تسنن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: این‌که کشور جمهوری اسلامی ایران با مذهب رسمی تشیع از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه که همگی اهل تسنن هستند حمایت می‌کند، نشان می‌دهد که مفهوم برادری در بین شیعه و سنی تا چه حد معنا پیدا می‌کند و در دنیای اسلام همه ما یک پیامبر و یک قبله واحد داریم و در برابر دشمنان در کنار هم ایستادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: در هفته وحدت میثاق‌ها تحکیم شده، پیمان‌ها استوار گشته، خون‌ها درهم جوشیده، دست‌ها و بازوها درکنار هم قرار گرفته، چهره‌ها بر یک‌دیگر لبخند پیروزی و صفا می‌زند، و امت اسلامی یک‌پارچه و منسجم است.

وی در ادامه از تاریخ پر فراز و نشیب اسلام گفت و افزود: در تاریخ اسلام، مسلمانان بارها شاهد تلاش دشمنان قسم‌خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی بودند.

مصباح تصریح کرد: دشمنان بارها با حربه‌های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی از پهنه جهان هستی داشتند.

وی دلیل ناکامی دشمنان را وحدت و بصیرت مسلمانان نامید و گفت: از این‌رو هرگاه دشمنان توانسته‌اند در این وحدت خللی وارد کرده و یا با فتنه انگیزی طیفی از مسلمین را از بصیرت بر امور و فهم حقیقت بازدارند، زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دست‌خوش ناملایمات بسیاری شده است.

امام جمعه شهرستان بهار خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران همواره به‌منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش نموده است که یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است‌که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یک‌دیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه‌گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند.

وی نتیجه وحدت و هم‌دلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی و حرکت مردم کشورهای مختلف و وحدت آن‌ها با هر نوع دین و مذهب در برابر سلطه و ستم مستکبران عنوان کرد و گفت: در کل با هر نوع جهان‌بینی که به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف جامعه نگاه کنیم، نتیجه می‌گیریم تا وحدت و یک‌پارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی‌توانند به خواسته‌های شوم خود برسند و هرگاه تخم نفاق و جدایی از درون جامعه گذاشته شود، بین مردم اختلاف نظرها به تغییر نگاه بدل شده و این‌جاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می شود.

مصباح افزود: امید است با گرامی‌داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم صل‌الله علیه و آله و سلم و میلاد امام جعفر صادق علیه‌السلام و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت، کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.
.
امام جمعه شهرستان بهار وحدت بر محور سیره رسول اکرم و
نظام تعلیم و تربیت پیامبر اعظم را بهترین و مناسب‌ترین زمینه وحدت مسلمانان جهان دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت پیامبر مورد قبول همه امت اسلامی است و هرکس به خدا و قرآن عقیده داشته باشد، تعالیم پیامبر اسلام را باور داشته و بر آن پای‌بند است.

وی افزود: اگر اندیش‌مندان مسلمان به نظام تربیتی پیامبر عمل کنند، همه اختلافات مذهبی و گروهی برطرف و اتحاد واقعی در میان امت اسلامی حاکم می‌گردد، چراکه آموزه های پیامبر بر اساس مبانی و اصول نشأت یافته از وحی و کلام الهی، به اهدافی می‌خواند که انسان را از هر گونه مادی نگری صرف که عامل عمده اختلافات است، دور می‌دارد.

مصباح تصریح کرد: افراد تربیت یافته مکتب وحی همانند: سلمان، مقداد، اباذر و دیگر اصحاب آن حضرت جز به دین و قرآن و پیش‌رفت جامعه اسلامی به چیزی نمی‌اندیشیدند.

امام جمعه شهرستان بهار خاطرنشان کرد: آن‌چه در نظام تربیتی پیامبر اعظم صل‌الله علیه و آله و سلم مهم است، ضمن عمل به دستورالعمل‌های تربیتی آن بزرگوار، ترویج و تبلیغ آموزه‌های نبوی است.
وی افزود: اگر عالمان و مبلغان مسلمان همه‌گی خود به تعالیم پیامبر عمل نموده، آن‌را به دیگران، به‌ویژه نسل جوان، منتقل سازند و آنان را با فرهنگ ناب اسلامی آشنا نمایند، در اندک زمانی ریشه تفرقه و نفاق از جوامع مسلمان برچیده خواهد شد.

مصباح وظیفه عالمان و اندیش‌مندان مسلمان در شرایط کنونی را بسیار حساس و سرنوشت ساز دانست و گفت: عالمان و اندیش‌مندان باید به وظایف خود توجه نموده و بدان عمل نمایند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئولیت آنان دعوت مردم به اتحاد و هماهنگی براساس تعالیم پیامبر اسلام و نادیده گرفتن عوامل اختلاف و تفرقه امت اسلامی است.

مصباح تصریح کرد: اگر علمای شیعه و سنی در کشورهای اسلامی به‌سوی وحدت واقعی حرکت کنند، مناسب‌ترین روش و راه‌کار، شناخت نظام تربیتی پیامبر اعظم و عمل و ترویج معارف نبوی در میان جوامع مسلمان و مخصوصاً نسل جوان است‌که در کم‌ترین زمان ممکن، نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که همه دانش‌مندان مسلمان بر محور آموزه‌های دینی و تربیتی پیامبر خدا صل‌الله علیه و آله و سلم گرد آمده و ریشه‌های نفاق و اختلاف را از امت اسلامی برکنند.

مصباح هفته وحدت را یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه عنوان کرد و افزود: پیام هفته وحدت این است‌که مسلمانان همه با هم برادر هستند و پیام گران‌سنگ هفته وحدت این است‌که بدانیم پافشاری بر تاریخ، قشری‌گری و بها دادن به اختلافات ظاهری، سطحی‌نگری است و باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم.

امام جمعه شهرستان بهار در ادامه پیام هفته وحدت گفت: پیام هفته وحدت این است‌که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه‌افکنیِ بیگانگان بگیریم، و در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صل‌الله‌ علیه‌ و‌ آله و سلم وحدت و یک‌رنگی خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه گفت: باید در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیمایم و جز در مقابل خدا و رسولش برای کسی سر خَم نکنیم.

مصباح در تشریح ویژه‌گی امام خمینی(ره) و اخوّت دینی ایشان گفت: حضرت امام خمینی پیوسته در راه شناخت آسیب‌های جوامع اسلامی و راه‌کارهای مبارزه با آن، هشدار می‌داد و ایشان یکی از آسیب‌های جدی مسلمانان را اختلاف می‌دانستند و معتقد بودند که این اختلاف‌ها، هم منشأ داخلی و هم منشأ خارجی دارد.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: امام خمینی رحمت‌الله‌علیه در یکی از سخنان خود در این‌باره فرمود: با انحراف اسلام از مسیر اصلی خود و غرض‌ورزی دشمنان داخلی و خارجی و وجود تفرقه و اختلاف، قوی‌ترین حاصل اقتدار اسلام، یعنی اخوّت دینی و اتحاد بین ملل مسلمان، به‌تدریج از میان رفت.

وی دشمنان وحدت را استعمارگران خواند و گفت: براى مسلمانان جهان، یک دشمن مشترک وجود دارد؛ و آن استعمارگرانى که چشم طمع به سرزمین مسلمین دوختند هستند و برآنند تا جایگاه سلطه‌گرانه خود را تثبیت کنند.

مصباح افزود: براى مثال، آنان در حمله آمریکا به کشور اسلامى عراق، نخست این طرح شوم را نابخردانه نامیدند؛ اما هنگام اشغال عراق روشن شد که بسیارى از دولت‌هاى استعمارگر، با آمریکا، هم‌دست هستند و اکنون هم این دولت‌هاى استعمارى با هر شیوه‌اى، حتى کاریکاتور، شایعه، اختلاف و… قصد دارند در میان مسلمین، شکاف ایجاد کنند؛ ولى نکته درخور توجه این است‌که همه دولت‌هاى استعمارگر و ضد اسلام، از یک سو هدایت مى‌شوند.

وی در مورد سازمان‌هاى جاسوسى آمریکا و رژیم صهیونیستى گفت: مقام معظم رهبرى تحریک عواطف مذهبى و فراهم کردن زمینه اختلاف را گناه دانسته و عنوان کردند که: کسانى که این‌کار را انجام دهند، در واقع به برآورده شدن هدف سازمان‌هاى جاسوسى آمریکا و رژیم صهیونیستى کمک کردند.

بلاشک تفرقه افکنی در بین مسلمانان و آزادگان جهان بزرگ‌ترین حربه انگلیس و تفکر صهیونیستی برای سلطه‌گری در جهان است و اگر اتحاد و انسجام مسلمانان جهان در برابر دشمن صهیونیستی و استعمارگران طنین‌انداز شود، مردم دنیا شاهد نابودی مستکبران و زورگویان عالم خواهند بود.

انتهای خبر/ ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.