• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
7
عصر همدان گزارش می‌دهد:

نگرانی مستاجران همدانی برای خانه‌دار شدن

  • کد خبر : 188107
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۷
نگرانی مستاجران همدانی برای خانه‌دار شدن
مستاجرانی که حدود سه سال است چشم انتظار دریافت وام ودیعه مسکن هستند حالا دیگر به آن وام با مبلغ اندک فکر نمی‌کنند و همه دغدغه‌شان وام 550 میلیونی برای طرح نهضت ملی مسکن است؛ با توجه به سابقه بانک‌ها در پرداخت نکردن وام ودیعه مسکن به مستاجران همدانی، نگرانی مردم از این است که بازهم شاهد بدقولی بانک‌ها باشند.

به گزارش عصرهمدان، دولت سیزدهم از اولین روزهای آغاز به کار به موضوع مسکن که یکی از مهم‌ترین مسئله امروز مردم در جامعه است پرداخت.

با این‌که مسئولین دولت قبل بارها اعلام کرده بودند افتخار می‌کنند که حتی یک مسکن هم نساختند اما دولت سیدابراهیم رئیسی با عزمی راسخ شروع به آواربرادری‌های دولت قبل کرد و به مردم این امید را داد که سالانه یک‌میلیون مسکن می‌سازد.

چندماه قبل بود که مسئولین اعلام کردند سقف وام برای طرح نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و طبق سخنان رئیس بنیاد مسکن، بازپرداخت تسهیلات به‌صورت پلکانی است.

با وجود بازپرداخت پلکانی مبلغ اقساط ماهانه متقاضیان پروژه‌های نهضت‌ملی‌مسکن از حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز و در ماه ۱۲ سال بیستم به بیش از ۱۶ میلیون تومان می‌رسد.

اما موضوع قابل بحث پرداخت سریع و به موقع این وام توسط بانک‌ها است؛ با توجه به سابقه بانک‌ها در پرداخت نکردن وام ودیعه مسکن به مستاجران همدانی نگرانی مردم از این است که بازهم با بدقولی بانک‌ها مواجه شوند.

مستاجرانی که حدود سه سال است چشم انتظار دریافت وام ودیعه مسکن هستند حالا دیگر به آن وام با مبلغ اندک فکر نمی‌کنند و همه دغدغه شان وام ۵۵۰ میلیونی برای طرح نهضت ملی مسکن است که البته رقم اقساط آن وام نیز بزرگ است و هر خانواده‌ای توانایی پرداخت قسط ۱۴ میلیون تومانی را ندارد.

به نقل از ایرنا، معاون امور اقتصادی استاندارد همدان در خصوص عملکرد بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات گفت: عملکرد بانک های این استان در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیست و موجب نارضایتی مردم شده است.

حسینی با اشاره به اینکه همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و ودیعه مسکن رتبه و عملکرد خوبی ندارد افزود: برای تعدیل نرخ اجاره بها و بهبودی شرایط باید ارکان اصلی آن یعنی ودیعه مسکن و وام ازدواج به موقع پرداخت شود.

این موضوعات باعث شد گفتگویی با نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

باید مردم را برای خانه‌دار شدن توانمند کنیم

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی در پرداخت وام ودیعه به وجود آمد و پیگیر رفع این مشکلات بوده‌اند گفت: وقفه به وجود آمده برای پرداخت وام ودیعه مسکن قابل بخشش نیست و مردم زیادی به دنبال دریافت این وام ودیعه هستند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه پیرامون موضوع پرداخت نکردن وام ودیعه مسکن به مردم توسط بانک‌ها افزود: رئیس بانک مرکزی به شدت تکذیب کرد که به بانک‌ها گفته شده است وام ودیعه مسکن را پرداخت نکنند و دستور داده است تا هرچه سریع‌تر این کار انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وام ۵۵۰ میلیونی طرح نهضت ملی مسکن مشکلات دیگری دارد، برای خیلی‌ها دریافت ودیعه مسکن ۵۵۰ میلیونی که باید در ماه ۱۴ میلیون تومان پرداخت کنند بسیار سخت است به همین دلیل از دولت خواسته شده تا بحث تحویل مسکن به شکلی دیگر دنبال شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیشنهاد به دولت این بوده که زمین رایگان به مردم تحویل داده شود گفت: باید مردم را توانمند کنیم تا بتوانند یک واحد مسکونی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید شرایط را محیا کند تا کسی بدون مسکن نباشد و ما نیز به دنبال محیا کردن این شرایط هستیم.

نگرانی مستاجران همدانی برای خانه‌دار شدن

با این که دولت اقدامات خوبی برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مستاجران داشته است اما نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن همچنان جای بحث دارد؛ با وجود مسائل اقتصادی امروز جامعه پرداخت اقساط ۱۴ میلیون تومانی دشوار است و اگر یک کارمند معمولی بخواهد چنین قسطی داشته باشد باید علاوه بر حقوق ماهانه خود، مبلغی دیگر روی آن بگذارد و اقساط خود را پرداخت کند.

پرداخت پلکانی اقساط تا حدودی مناسب تراست که البته بازپرداخت اقساط به صورت پلکانی بازهم برای برخی از کارمندان و کارگران دشوار خواهد بود.

مستاجران همدانی که چندسالی می‌شود چشم انتظار دریافت ودیعه مسکن برای اجاره خانه هستند حالا نگرانی‌هایی بابت دریافت ودیعه ۵۵۰ میلیونی برای خانه‌دار شدند دارند و از عملکرد بانک‌ها ناراضی هستند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188107
  • دیدگاه‌ها برای نگرانی مستاجران همدانی برای خانه‌دار شدن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.