• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
رئیس مجمع مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها:

نمایندگان مجلس برای حل مشکلات شهرداری‌ها تلاش کنند

  • کد خبر : 225769
  • 26 مهر 1403 - 16:34
نمایندگان مجلس برای حل مشکلات شهرداری‌ها تلاش کنند
رئیس مجمع مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه ۴۰ نفر از شهرداران قبلی به مجلس راه یافته‌اند، گفت: از همه اعضاء شوراها به ویژه نمایندگان مجلس انتظار می‌رود برای حل مشکلات شهرداری‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز مهدی چمران در اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه اساس تشکیل شوراها به خاطر سپردن کار مردم به دست مردم بوده است، گفت: تشکیل شوراها برخاسته از بلندبینی و آینده‌نگری امام خمینی(ره) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۷ بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل همیشگی این است که مدام بر سر شهرداری‌ها می‌زنند که چرا تراکم فروشی می‌کنید، افزود: این درحالی است که طبق قانون باید میلیاردها تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق بگیرد.

رئیس مجمع مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها ادامه داد: شهرداری‌ها باید درآمد پایدار داشته باشند درحالی که شوراها و شهرداری‌ها برای اداره شهرها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

چمران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رضایتمندی مردم در نظام برعهده شوراها و شهرداری‌ها است، تصریح کرد: این درحالی است که عده‌ای در عمل این موضوع را قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پیش‌نویسی برای اساسنامه شهرداری‌ها آوردند که دوباره به وزارت کشور و شهرداری‌های سابق برمی‌گشت و شوراها تشکیلات تشریفاتی محسوب می‌شدند، عنوان کرد: این پیش‌نویس یک رأی بیشتر نیاورد و مورد تصویب قرار نگرفت و البته سازمان شهرداری‌ها هنوز اساسنامه ندارد.

رئیس مجمع مشورتی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها خاطرنشان کرد: وجود اتحادیه شوراها و شهرداری‌ها لازم است، قبل از تصویب شوراها سازمان شهرداری‌ها را نداشتیم و به خاطر تشکیل شوراها این سازمان شکل گرفته و حالا اگر بخواهد مسئولیت همه شوراها و شهرداری‌ها را بر عهده بگیرد نشدنی است.

چمران با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از شهرداری‌ها نمی‌توانند حقوق کارمندان خود را بپردازند و بدهی دارند، عنوان کرد: بخشی از درآمد شهرداری‌ها، مالیات بر ارزش افزوده است که باید پرداخت شود و امروز شهردار همدان نریز درآمدهای شهرداری را بیان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه ۴۰ نفر از شهرداران قبلی به مجلس راه یافته‌اند، گفت: از همه اعضاء شوراها به ویژه نمایندگان مجلس انتظار می‌رود برای حل مشکلات شهرداری‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.