• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد:

نماز جمعه، سدی در برابر استکبار جهانی

  • کد خبر : 220915
  • 05 مرداد 1403 - 18:57
نماز جمعه، سدی در برابر استکبار جهانی
آیت‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اهمیت نماز جمعه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی، به تحولات اخیر منطقه‌ای و داخلی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ اینماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور گسترده مردم در نماز جمعه، این حضور را نمادی از تقوای الهی و حمایت مردم از نظام اسلامی دانستند.

آیت‌الله موثقی با بیان اینکه نماز جمعه در طول تاریخ تشیع به این شکل گسترده و با این تأثیرگذاری برگزار نشده است، بر اهمیت این فریضه در تقویت وحدت و انسجام ملی تأکید کردند.

انتقاد از سفر نتانیاهو و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی

نماینده ولی فقیه در همدان، سفر اخیر بنیامین نتانیاهو به آمریکا و استقبال گرم کنگره از وی را محکوم کرده و آن را اقدامی در جهت تشدید تنش‌ها در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی دانستند. ایشان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت بی‌دریغ آمریکا از این رژیم، بر لزوم بیداری وجدان جهانی و مقابله با این ظلم تأکید کردند.

تاکید بر انسجام و هم‌افزایی قوای سه گانه

آیت‌الله شعبانی موثقی، با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید و تنفیذ حکم ریاست جمهوری، بر لزوم همکاری و هم‌افزایی بین قوای سه گانه تأکید کردند. ایشان با بیان اینکه همه مسئولان باید مصالح نظام و مردم را بر هر چیز دیگری مقدم بدانند، بر ضرورت انتخاب افراد کارآمد و متعهد برای تصدی مسئولیت‌ها در دولت و مجلس تأکید کردند.

اهمیت توجه به شاخص‌های مقام معظم رهبری

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بر لزوم توجه به شاخص‌های تعیین شده از سوی ایشان در انتخاب مسئولان تأکید کردند. ایشان با بیان اینکه کارآمدی، تعهد و ولایتمداری از مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب مسئولان هستند، بر ضرورت پرهیز از نگاه‌های جناحی و سیاسی در این زمینه تأکید کردند.

یادی از شهدای عملیات مرصاد

در پایان خطبه‌های نماز جمعه، آیت‌الله شعبانی موثقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، به‌ویژه شهدای همدان، از ایثار و فداکاری این عزیزان تجلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ خطبه‌های نماز جمعه این هفته آیت‌الله شعبانی موثقی بر اهمیت نماز جمعه به‌عنوان یک نهاد مردمی و دینی، لزوم مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، ضرورت انسجام و هم‌افزایی قوای سه گانه و همچنین اهمیت توجه به شاخص‌های مقام معظم رهبری در انتخاب مسئولان تأکید داشت.

 

انتهای خبر/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220915
  • دیدگاه‌ها برای نماز جمعه، سدی در برابر استکبار جهانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.