• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
امام جمعه فامنین تاکید کرد:

نماز جمعه، زدودن آلودگی‌ها

  • کد خبر : 220908
  • 05 مرداد 1403 - 15:24
نماز جمعه، زدودن آلودگی‌ها
امام جمعه فامنین گفت: برکات نماز جمعه مبدأ، جمعه بودن آن بوده و آسیب‌های شیطانی و گناهان را قلب از پاک کرده و به پشتیبانی نمازگزاران مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی‌_سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصرهمدان» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین با اشاره به آثار تقوا که جلوی خدعه‌ها و حیله‌های شیطان را می‌گیرد افزود: نماز جمعه یک اهرم حکومتی نیرومند سیاسی برای ایجاد همبستگی و وحدت در بین مردم شده کشور ایران اسلامی بوده تا عدل را برپا نگه دارند.

وی گفت: در هفته پیشرو مناسبت روز نماز جمعه می‌باشد و اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام خمینی (ره) اقامه شده است و این روز را گرامی می‌دارم و چون نماز جمعه متعلق به همه بوده و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد و حضور شما عزیزان تقویت کننده نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری افزود: یکی از برکات نماز جمعه، مبدأ جمعه بودن آن می‌باشد و پشتیبانی شما عزیزان باعث حل مشکلات شهرستان می‌شود به واسطه حضور در نماز جمعه می‌باشد.

امام جمعه فامنین افزود: نماز جمعه مانع اِستَحواض (تسلط یافتن) فردی و اجتماعی شیطان بر مردم است و نمازهای روزانه جلوی اِستَحواض فردی و نماز جمعه نیز جلوی اِستِحواضِ اجتماعی شیطان را می‌گیرد و یکی از راه‌های جلوگیری از فتنه دشمن را برپایی نمازجمعه می‌باشد و اِستِحواضِ اجتماعی خیلی خطرناک‌تر از اِستِحواضِ فردی است.

وی افزود. نباید عبادت‌های اجتماعی از جمله نماز جمعه را فراموش کنیم و خاصیت نماز جمعه کینه زدایی می‌باشد و با آن دل‌ها به هم نزدیک شده و شیطان را فراری می‌دهد.

خطیب نماز جمعه فامنین ادامه داد: نماز جمعه لطافت روح و نشاط معنوی برای مردم و نمازگزاران شده و همکاری آنان را برای حل مشکلات عمومی در جامعه باعث می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: نماز جمعه یک فریضه عمومی است، تا مردم موعظه شوند و از معصیت در برابر خدا هراس داشته باشند و نیازها، اوامر و دستوراتی که به اصلاح مردم و فساد جامعه‌ اسلامی مرتبط است اعلام می‌شود.

انتهای خبر/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220908
  • دیدگاه‌ها برای نماز جمعه، زدودن آلودگی‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.