• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
1
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس:

نظریه افزایش قیمت بنزین پزشکیان سفره مردم را کوچک می‌کند

  • کد خبر : 219464
  • 12 تیر 1403 - 13:32
نظریه افزایش قیمت بنزین پزشکیان سفره مردم را کوچک می‌کند
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با تأکید بر اشتباه بودن افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: در شرایط کنونی این عملکرد به صلاح کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نظریه افزایش قیمت بنزین تیم اقتصادی مسعود پزشکیان اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین در مقطع کنونی که کشور ما با تورم روبرو است روی نرخ کالا و خدمات و در نهایت بر سفره مردم تأثیر گذار است، به همین دلیل در مقطع کنونی اصلاً به صلاح نیست که گرانی بنزین اتفاق بیفتد.

تحلیل یک کارشناس در مورد اظهارات پزشکیان برای افزایش قیمت بنزین

وی ادامه داد: البته ما در مجلس معتقدیم که عدالت در مصرف باید اتفاق بیفتد و برای کسی که مصرف بالاتری دارد از یک اندازه مشخص به بعد قیمت عادلانه‌تر شود، برای نمونه در حال حاضر به ازای هر خودرو یک کارت سوخت تخصیص می‌گیرد، در حالی که فردی که خودرو ندارد کارت سوخت ندارد این مسئله منجر می‌شود فردی که چند خودرو دارد از یارانه بنزین بیشتری استفاده کند اما کسی که خودرو ندارد یارانه بنزین نمی‌گیرد.

وی افزود: از نظر برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس در شرایط کنونی باید به ازای هر فرد بنزین داده شود و بعد در سامانه‌ها عرضه شود این موضوع می‌تواند نشانه عدالت باشد.

تصمیم پزشکیان سفره مردم را کوچک می‌کند

وی در خصوص نظریه افزایش قیمت بنزین از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی گفت: این تغییر قیمت در شرایط کنونی می‌تواند اثر سویی بر اقتصاد و جامعه و خانواده‌ها و به خصوص سفره افراد کمتر برخوردار داشته باشد به همین دلیل در صورتی که دولت بعد بخواهد لایحه قیمت بنزین را ارائه دهد نمایندگان مجلس با آن موافقت نخواهند کرد و در سمت مردم می‌ایستند.

وی در پایان گفت: افزایش قیمت راهکار نیست و باید به راهکارهای نظیر بهینه سازی و عادلانه سازی فکر کنیم و راهکار تغییر قیمت در شرایط کنونی با توجه به درآمدها مناسب با اقتصاد مردم نیست و نمایندگان مجلس نیز افزایش قیمت بنزین را به واسطه اینکه می‌تواند تأثیر منفی بر مسائل اجتماعی نیز داشته باشد بر نمی‌تابند و در مقابل این تصمیم می‌ایستد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219464
  • دیدگاه‌ها برای نظریه افزایش قیمت بنزین پزشکیان سفره مردم را کوچک می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.