• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
3

نداشتن مهارت در زندگی یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق

  • کد خبر : 183823
  • 23 اردیبهشت 1402 - 9:32
نداشتن مهارت در زندگی یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق

حسینی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی، خیلی در افزایش طلاق تاثیر ندارد عنوان کرد: اگر افراد برای زندگی مشترک کسب مهارت کنند و بر خود تسلط داشته باشند خیلی بهتر میتوانند باهم رابطه برقرار کنند و اگر قرار باشد تنها عوامل اقتصادی را در این امر دخیل بدانیم پس آمار طلاق در بین افراد […]

حسینی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی، خیلی در افزایش طلاق تاثیر ندارد عنوان کرد: اگر افراد برای زندگی مشترک کسب مهارت کنند و بر خود تسلط داشته باشند خیلی بهتر میتوانند باهم رابطه برقرار کنند و اگر قرار باشد تنها عوامل اقتصادی را در این امر دخیل بدانیم پس آمار طلاق در بین افراد ثروتمند باید پایین باشد، اما در واقع اینگونه نیست.

به گزارش عصر همدان؛ روانشناس همدانی با تاکید بر کسب مهارت از طریق آموزش بیان داشت: اکثر افراد بدون داشتن مهارت و کسب آموزش وارد زندگی جدید شده و متاسفانه در بدو زندگی مشترک با مشکلات عدیده ای مواجه میشوند چراکه آنان مهارت حل مسئله و حل تعارض ندارند.

حسینی اظهار کرد: شناخت جنس مخالف یک هنری است که خیلی از افراد از آن اطلاعی ندارند، خیلی از افراد مهارت خودآگاهی ندارند، مدیریت زمان ندارند و خیلی از مهارت هایی که در زندگی مفید است را ندارند و وقتی مهارت نداشته باشند سازگاری پایینی در زندگی دارند.

وی ادامه داد: نداشتن سازگاری در زندگی به تحمل همدیگر تبدیل شده و تحمل همدیگر به معنی طلاق عاطفی است.

این روانشناس با بیان ارائه راهکارهایی برای کسب آموزش افزود: در فضای مجازی این امکان فراهم است که در کانال های اساتید درجه یک در سراسر کشور که کلاس ها و دوره های آموزشی را بصورت آنلاین یا آفلاین برگزار می کنند عضو شوند و هم میتوانند آموزش دوره ها را بصورت حضوری که در موسسه دانش خانواده شرکت کرده و مطالب را بیاموزند.

حسینی اضافه کرد: در آموزش مهارت ها رویکردها متفاوت است، رویکردها میتوانند مذهبی یا غربی باشند، به هر حال بهتر است از آموزش ها استفاده کرد. وی خاطر نشان کرد: مورد بعدی که در آموزش مهارت ها بسیار مفید است مطالعه کتاب است، استفاده از کتاب هایی با عنوان های مهارتهای سازگاری، راهکارهای سازگاری و …. از اساتید درجه یک کشوری است.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183823
  • دیدگاه‌ها برای نداشتن مهارت در زندگی یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.