• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

منزل جایگاه کسب بهشت است

  • کد خبر : 217525
  • 10 خرداد 1403 - 13:06
منزل جایگاه کسب بهشت است
نماینده ولی فقیه در استان همدان در رابطه با ارزش خانه داری بانوان،گفت: هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در مراسم شهدای خدمت، سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه که پیش از ظهر امروز در امامزاده عبد‌الله برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، با اشاره به توفیق خدمت به مردم گفت: وقتی خداوند توفیق یاری‌رسانی به نیازمندان را نصیب هر فردی می‌کند، باید شب و روز شکر کند که او را واسطه این کار قرار داده است.

وی با بیان روایتی از امام حسین(ع) گفت: «بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما از نعمت‌های الهی بر شماست؛ پس، از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد؛ اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم»، از این جهت وقتی خداوند توفیق یاری‌رسانی به نیازمندان را نصیب هر فردی می‌کند، باید شب و روز شکر کند که او را واسطه این کار قرار داده و برای خدمتگزاری به همنوعان پسندیده است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه در دین داری باید بیشتر مطالعه کنیم، ادامه داد: با اینکه دروغ گفتن کار زشت و عمل ناپسندی است، امّا اهمیّت رفع اختلاف بین زن و شوهر به حدّی است که اگر با گفتن یک دروغ. این اختلاف رفع شده و کدورت به وجود آمده ـ بین آنها ـ به صلح و دوستی بیانجامد. در این صورت شرع مطهّر نه تنها این کار را تجویز نموده بلکه به آن توصیه نیز می نماید.

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) گفت: گوینده ی هر دروغی در روز قیامت مورد مؤاخذه و بازخواست قرار می گیرد، مگر دروغی که باعث ایجاد صلح و دوستی و آشتی بین دو نفر شده باشد.

وی با اشاره به روایت از امام صادق(ع) ادامه داد: هیچ زنى نیست که شوهرش را یکبار آب دهد (یک لیوان) مگر اینکه این رفتار براى او از عبادت یک سال که روزهایش را روزه بگیرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد.

گفتنی است: این برنامه به همت معاونت فرهنگی خانواده پاسداران استان همدان برگزار گردید.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217525
  • دیدگاه‌ها برای منزل جایگاه کسب بهشت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.