• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
4
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد:

معلمان، پرچمداران هویت اسلامی در سنگر علم و دانش

  • کد خبر : 216150
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۳
معلمان، پرچمداران هویت اسلامی در سنگر علم و دانش
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ غنی و اصیل اسلامی-ایرانی کشور، گفت: لازم است جامعه فرهنگی و معلمان نسبت به این مسئله حساس بوده و هویت اسلامی خودشان را در محیط‌های آموزشی پاس بدارند.

مجتبی قمری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در رابطه با مقوله عفاف وحجاب، اظهار کرد: بحث آراستگی ظاهری و رفتاری انسان‌ها در هر مقطع و هر قومی نشان‌دهنده بالندگی هر جامعه است، فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران بعنوان یکی از برجسته‌ترین و پیشروترین تمدن بشر همواره مورد توجه سایر اقوام و ملل بوده است.

وی افزود: نقش نهاد مقدس مدرسه بعنوان متولی ترویج، تعلیم و تربیت ۶ ساحتی در راستای تغییر و تحول بنیادین است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در واقع ساحت تربیتی، اعتقاد، عبادی و اخلاقی زیربنای سایر ساحت‌های ۶ گانه تغییر تحول بنیادی است که باعث شده تا معلمان و دانش‌آموزان و تعامل‌گران با این نهادها، همیشه در محیط اجتماعی بالاتر از استانداردهای رایج اجتماع رفتار کرده‌اند و ساحت مقدس مدرسه را همیشه پاس‌بدارند.

قمری با بیان اینکه آراستگی ظاهری و رعایت شئون فرهنگی و رفتاری افراد در محیط مدرسه در دستور کار همه دست‌اندرکاران این حوزه بوده، عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که وجود داشته و رهبر معظم انقلاب نیز در دهه‌های مختلف، به آن گوشزد کرده‌اند؛ این است که جامعه غربی بدنبال غالب کردن فرهنگ و باورهای خودش به جامعه ما است.

وی تاکید کرد: امروزه بدلیل پدید آمدن شبکه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی که توسط دشمن ایجاد شده است فاصله بین باورها، اعتقادات، فرهنگ‌ها و شئون فرهنگی_ رفتاری افراد مختلف، کم شده و هویت اصلی فرهنگی و مذهبی جوامع مورد هجمه جدی دشمن قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ غنی و اصیل اسلامی_ایرانی کشور ، گفت: لازم است جامعه فرهنگی و معلمان نسبت به این مسئله حساس بوده و هویت اسلامی خودشان را در محیط‌های آموزشی پاس بدارند چرا که همین محیط آموزشی می‌تواند اثرگذاری عمیقی را در جامعه داشته باشد.

قمری با اشاره به تاثیر فضای بیرونی بر مدارس، بیان کرد: محیط‌مدارس ما متاسفانه متاثر از فضای بیرونی قرار گرفته است اما در مقابل دانش‌آموزان خوب متدین و فرهنگیان ارزشی در آموزش و پرورش، با این هجمه دشمنان در حال مبارزه هستند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216150
  • دیدگاه‌ها برای معلمان، پرچمداران هویت اسلامی در سنگر علم و دانش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.