• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند خبر داد:

معرفی متصرفان اراضی ملی نهاوند به مرجع قضایی

  • کد خبر : 222527
  • 05 شهریور 1403 - 8:39
معرفی متصرفان اراضی ملی نهاوند به مرجع قضایی
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: متصرفان به اراضی تحت حفاظت محیط زیست در بخش مرکزی شهرستان به مرجع قضایی معرفی شدند.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست پایگاه خبری «عصر همدان» گفت: محیط زیست مربوط به همه شهروندان است و همه باید در قبال آن احساس مسئولیت داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری و حساسیت بر روی محیط زیست توسط شهروندان بسیار با اهمیت و از بسیاری از تصرفات و تعرض به محیط زندگی همه ما جلوگیری می‌کند.

قیاسی اظهار داشت: در همین راستا با توجه به دخل و تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و تحت حفاظت محیط زیست توسط تعدادی از اهالی یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: این ساخت و ساز در حاشیه منطقه حفاظت شده ملوسان مستقر است و بر این اساس دادستانی نهاوند دستور مقتضی را در راستای ممانعت از ادامه ساخت و ساز و پیگیری پرونده جهت احضار و یا جلب متهمان به یکی از شعبه‌های دادیاری صادر کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های ملی و تحت حفاظت که از جمله انفال محسوب می‌شوند؛ مغایر قوانین و مقررات حاکم و جاری است.

وی ادامه داد: با متصرفان و متجاوزان ضمن خلع ید و اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری داده شده، وفق قانون برخورد بایسته از سوی مراجع قضایی به عمل خواهد آمد.

امحا سبزی‌های آلوده و شخم زدن زمین‌های کشت آن‌ها

قیاسی همچنین اظهار داشت: با پیگیری و دستورات دادستان نهاوند تعداد سه قطعه از زمین‌های کشاورزی سبزی‌کاری که با آب‌های آلوده و مخلوط به فاضلاب آبیاری می‌شدند با حضور نماینده دادستان و در معیت مأموران انتظامی جهت امحا، شخم زده و سبزی‌های آنها نیز معدوم شد.

وی بیان کرد: این اقدام در راستای حفظ سلامت شهروندان با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه انجام شد.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222527
  • دیدگاه‌ها برای معرفی متصرفان اراضی ملی نهاوند به مرجع قضایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.