• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد

معدوم‌سازی ۴۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان/ ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف به مراجع قضایی

  • کد خبر : 2169
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
معدوم‌سازی ۴۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان/ ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف به مراجع قضایی

مدیرکل دامپزشکی همدان از معدوم‌سازی ۴۷ تن لاشه گوشت قرمز و غیرقابل مصرف در همدان خبر داد و گفت:‌امسال ۲۹۲ واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

به گزارش عصر همدان،‌ محمودرضا رسولی از انجام ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۱۷ مورد واکسیناسیون علیه بیماری واگیر دامی و قابل انتقال بین انسان و دام در استان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: این واکسیناسیون علیه بیماری شارن، تب مالت، تب برفکی، آبله، هپاتیت، کزاز و… انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۳۴۷ قلاده سگ گله و صاحب دار علیه بیماری هاری طی ۶ ماه اخیر در استان واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز افزود: ۳ هزار و ۳۹۴ مورد خون‌گیری در گاو و گوساله انجام و همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی ۱۴ هزار و ۷۲۰ راس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از سوی مأموران اداره دامپزشکی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و شرعی در ذبح دام‌ها گفت: ۹۱ هزار و ۵۴۷ لاشه دام در کشتارگاه‌های استان نسبت به رعایت اصول بهداشتی و شرعی در ذبح طی ۶ ماه گذشته مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته‌اند.

رسولی ادامه داد: در این میان ۴۶ هزار و ۹۲۱ کیلوگرم یعنی نزدیک به ۴۷ تن لاشه گوشت قرمز و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شدند.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری ۶ میلیون ۹۷۹ هزار و ۹۹۸ قطعه طیور در کشتارگاه مورد ذبح و بازرسی قرار گرفته‌اند، افزود: از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۸۵ قطعه یعنی ۷۹ تن لاشه طیور ضبط و معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از اماکن عرضه و توزیع مواد گوشتی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و… عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۱۸ مورد بازدید از اماکن طی مدت ۶ ماه انجام شده و ۱۸۴ هزار و ۱۱۰ کیلوگرم از فرآورده‌های غیر قابل مصرف تشخیص و ضبط شده‌اند.

وی از ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف در زمینه عرضه گوشت به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2169
  • دیدگاه‌ها برای معدوم‌سازی ۴۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان/ ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف به مراجع قضایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.