• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

معاون وزیر خرسند از عدم بیان مشکلات تعاونی‌های همدان/شرکت‌های تعاونی همدان قانع هستند یا مشکلی ندارند؟

  • کد خبر : 40442
  • 11 دی 1398 - 14:03
معاون وزیر خرسند از عدم بیان مشکلات تعاونی‌های همدان/شرکت‌های تعاونی همدان قانع هستند یا مشکلی ندارند؟

کمیته هماهنگی و توسعه تعاون استان همدان امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در غیاب استاندارد برگزار شد اما مدیران شرکت‌های تعاونی حاضر در جلسه حرفی از مشکلات این حوزه نزدند و این امر به مذاق معاون خوش آمد و وی را خرسند کرد؛ واقعاً شرکت‌های تعاونی مشکلی ندارند یا […]

کمیته هماهنگی و توسعه تعاون استان همدان امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در غیاب استاندارد برگزار شد اما مدیران شرکت‌های تعاونی حاضر در جلسه حرفی از مشکلات این حوزه نزدند و این امر به مذاق معاون خوش آمد و وی را خرسند کرد؛ واقعاً شرکت‌های تعاونی مشکلی ندارند یا مدیران حاضر در جلسه مشکلی نداشتند؟

به گزارش عصر همدان، کمیته هماهنگی و توسعه تعاون استان همدان ظهر امروز با حضور محمد جعفر کبیری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استان و برخی از شرکت‌های تعاونی در سالن شهدای استاندارد ی همدان برگزار شد.

این جلسه در غیاب استاندارد همدان نزدیک به دو ساعت ادامه داشت اما در پایان هیچ خروجی قابل توجهی حاصل نشد به طوری که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارد ی همدان از شرکت‌های تعاونی خواست که بیشتر از مشکلات بخش تعاونی که کم هم نیست سخن بگویند تا مسئول کشوری به این امور بپردازد.

مسئول کشوری نیز در این جلسه بیشتر با جملات شعاری که باید تعاون اینگونه یا آنگونه باشد سخن راند و در پایان با بیان اینکه سقف جلسه به اتمام رسیده است گفت خرسندم از اینکه تعاونی‌های استان به این مقدار بیان مشکلات تعاونی‌ها قانع هستند و انتظاری بیشتر ندارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ابتدای جلسه با بیان اینکه تعاون، راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: فعالیت در عرصه تعاون می‌تواند منجر به رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی شود.

توصیفیان: فعالیت ۱۱۲۷ تعاونی و تشکیل ۹۲ تعاون روستا در همدان

احمد توصیفیان با اشاره به اینکه تعاون در سه بخش حمایت، نظارت و هدایت تعاونی‌ها شکل گرفته است افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان فعال است که از این تعداد ۶۰۶ تعاونی در بخش تولیدی و ۳۴۰ تعاونی در بخش خدمات فعال هستند.

وی در خصوص واگذاری تعاونی‌های مسکن مهر استان نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۹ درصد مساکن مهر در استان همدان تحویل داده شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در طرح روستا تعاون هم‌اکنون ۹۲ تعاون روستا در همدان تشکیل شده است، ادامه داد: تعهد استان برای اجرای طرح تعاون روستا ۵۲ تعاونی بوده که خوشبختانه بیش از آن محقق شده است.

نادی: صدور ۱۶۲ فقره کارت بازرگانی برای اعضای تعاون در حوزه صادرات

دبیر اتاق تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه یکی از دستاوردهای حوزه تعاون ساخت مسکن در قالب تعاونی‌هاست تصریح کرد: از مجموع ۲۸ هزار و ۱۲۴ واحد، ۸ هزار و ۶۰۰ واحد در قالب مسکن مهر با ۹۸ درصد پیشرفت ساخته شده است.

رحمان نادی در خصوص مشاوره‌های اقتصادی و حقوقی نیز یادآور شد: از مجموع ۶۹۸ مشاوره اقتصادی و حقوقی ارائه شده ۱۶۲ شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۶۲ فقره کارت بازرگانی برای اعضای تعاون در حوزه صادرات، اظهار کرد: با رصد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی توانسته‌ایم تاکنون یک هزار تعاونی غیر فعال را احصاء و تعدادی را به چرخه فعالیت بازگردانیم.

در ادامه جلسه چند تعاونی در بخش خدمات، کشاورزی و تولید، هر یک مشکلات و تنگناهای تعاونی‌ها را در خصوص کمبود نیروی انسانی، نبود نقدینگی و… بیان کردند.

پورمجاهد: تعاونی‌ها برای موفقیت نگاه جمعی داشته باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارد ی همدان نیز با تاکید بر اینکه باید تعاونی‌ها یکپارچه و زیر چتر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ سهمیه برای تشکیل روستا تعاون در استان وجود دارد که باید تشکیل این تعداد به صورت واقعی انجام شود.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه تعاونی‌ها باید بتوانند مستقل کار کنند، تصریح کرد: منافع فردی در تعاونی‌ها پاسخگو نیست و باید به این تعاونی‌ها برای موفقیت، نگاه جمعی داشته باشند.

کبیری: توسعه در بخش تعاون می‌تواند به افزایش تاب‌آوری اقتصادی کمک کند

در پایان این جلسه نیز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به هر حال دولت جمهوری اسلامی در چهارچوب منطقی از منافع ملی حمایت کرده است، اظهار کرد: نقص تعهدات آمریکا منجر به فشار اقتصادی به کشور شده اما با صبوری و بلند نظری مردم و تدبیر دولتمردان از این پیچ نیز عبور خواهیم کرد.

محمدجعفر کبیری ادامه داد: اگر یک روی این مسئله ایجاد تحریم و چالش برای مردم است روی دیگر آن فرصت برای ایجاد رقابت پذیری بزرگ در خصوص کالاهای ایرانی در بین کشورهای همسایه و منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه باید از پنجره فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم محصولات داخلی را در بازار جهانی توسعه دهیم، بیان کرد: توسعه در بخش تعاون به طور قطع می‌تواند به افزایش تاب‌آوری اقتصادی کمک کند.

کبیری با بیان اینکه توسعه نوآوری می‌تواند کمک کننده شبکه‌های تعاونی‌ها برای جذب سرمایه مردمی شود، خاطرنشان کرد: توسعه تعاون می تواند به رفاه، اشتغال پایدار و جذب سرمایه‌های خرد کمک کند.

انتهای پیام/ف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=40442
  • دیدگاه‌ها برای معاون وزیر خرسند از عدم بیان مشکلات تعاونی‌های همدان/شرکت‌های تعاونی همدان قانع هستند یا مشکلی ندارند؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.