• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0

مشق کار خیر

  • کد خبر : 225588
  • 25 مهر 1403 - 8:53
مشق کار خیر
دانش‌آموزان مدرسه راهیان کوثر ملایر با حضور در جشن عاطفه‌ها درس کار خیر را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نیکوکاری و احسان از توصیه‌های فراوان در دین مبین اسلام است و احادیث زیادی در این باره از ائمه معصومین(ع) نقل شده است.

کار خیر در بین ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و در همین راستا اقدامات فراوانی در امور خیریه در سراسر کشور انجام می‌شود.

جشن عاطفه‌ها یکی از اقدامات خیرخواهانه است که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) بک بار پیش از آغاز سال نو و یک‌بار پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود.

با بازگشایی مدارس نیز داش آموزان در این کار خیرخواهانه مشارکت می‌کنند و درس کار خیر را فراگرفته و مشق احسان را تمرین می‌کنند.

دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی راهیان کوثر ملایر امسال نیز همچون سال‌های گذشته با حضور در جشن عاطفه‌ها و پیوستن به جمع خیرین درس احسان و نیکوکاری را فراگرفتند.

مدیر دبستان پسرانه راهیان کوثر ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تشویق دانش‌آموزان به انجام کارهای خیر گفت: در مدرسه فقط نباید به تحصیل علم توجه کرد.

علی ترکمان افزود: تعلیم‌وتربیت دو واژه مأنوس با هم در مدارس هستند و دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم و باید با مسائل مختلف تربیتی نیز آشنا شوند.

وی گفت: عبارت مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است به‌درستی نشانگر این است که نقش مدرسه در تربیت فرزندان ایران اسلامی بسیار مهم و حیاتی است.

مدیر دبستان پسرانه راهیان کوثر ملایر عنوان کرد: ما اکنون در عصر اطلاعات و انواع تهاجمات فرهنگی قرار داریم و مدارس باید توجه ویژه‌ای به امور فرهنگی شود چرا بسیاری از ساعات زندگی دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذرد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی تمرین کار خیر است و هر سال جشن عاطفه‌ها در مدارس برگزار می‌شود که می‌تواند روحیه احسان نیکوکاری را تقویت کند.

ترکمان عنوان کرد: امسال و به همت دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی پسرانه راهیان کوثر ملایر مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی افزود: با مبلغ جمع‌آوری‌شده ۷۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه و به آموزش و پرورش برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده می‌شود.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.