• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

مسیر نهالستان به جاده گردشگری منتظر اقدام مسئولان

  • کد خبر : 220737
  • 03 مرداد 1403 - 7:09
مسیر نهالستان به جاده گردشگری منتظر اقدام مسئولان
مسیر نهالستان به جاده گردشگری یکی از فرصت‌های خوب شهر بهار است که هم‌اکنون تبدیل به راهی خطرناک برای اهالی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ شهر بهار از چند مسیر به‌راه‌های مواصلاتی و ارتباطی با مرکز استان متصل می‌شود.

یکی از این مسیرها مسیر انتهای خیابان نهالستان و حدِفاصل مسیر کمربندی الغدیر بهار تا ایستگاه منابع طبیعی معروف به جنگل‌بانی، یعنی تقاطع مسیر جاده گردشگری از همدان به غار علیصدر است.

این مسیر، بهار را از ناحیه خیابان نهالستان به جاده گردشگری متصل می‌نماید که مسافت را برای تردد به مرکز استان کوتاه‌تر می‌کند.

مسیر مذکور، راه ارتباطی مرکز شهرستان بهار به شهرک صنایع غذایی بهار نیز می‌باشد.

در نزدیکی تقاطع مسیر نهالستان به جاده گردشگری، ساخت مجتمع رفاهی کارگران بهار نیز در حال اتمام است که با اتمام این پروژه تردد در این مسیر بسیار افزایش خواهد یافت.

یکی‌دیگر از طرح‌های پیش‌بینی شده در این مسیر، طرح‌های دانشکده صنایع غذایی بهار به‌منظور نزدیکی دانشگاه و محیط کار است که از طرح‌های پیشرفت شهرستان می‌باشد.

لازم به ذکر است کشاورزان منطقه قُرق نیز از این مسیر تردد می‌نمایند.

اما مسیر مذکور یک راه قدیمی و به‌لحاظ وجودِ کانال فاضلابِ روباز، خطرناک نیز هست و چندین‌بار خودروهای نا آشنا به مسیر، در کانال فاضلاب سقوط نموده‌اند.

باریک بودن راه، نبود روشنایی و تخریب شدن آسفالت، از معایب اصلی این مسیر مهم برای بهار است.

اصلاح و ترمیم راه مذکور از مطالبات چندین ساله اهالی شهر بهار است و مسئولان مربوطه چندین بار وعده اصلاح راه را به مردم داده‌اند.

قبل از انتخابات ریاست جمهوری نیز فرماندار، نماینده و مسئولان راه و شهرسازی شهرستان بهار و راهداری استان همدان، در محل حضور یافته و از پیشرفت فیزیکی طرح زیرگذر تقاطع جاده گردشگری بازدید نموده و وعده تکمیل طرح مطالعاتی و انجام اصلاح مسیر را دادند.

در این رابطه مجتبی فیض‌اللهی فرماندار شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: طرح مطالعاتی مسیر نهالستان به جاده گردشگری که از مسیر همدان به غار علیصدر یاد می‌شود، به‌زودی انجام شده و پس از اتمام طرح مطالعاتی، شروع به تعریض و اصلاح مسیر مذکور می‌نماییم.

وی گفت: برای شروع اصلاح مسیر مذکور باید ابتدای مسیر توسط شهرداری آزادسازی شود تا کار برای اصلاح و تکمیل پروژه آسفالت‌ریزی، سهولت یابد.

شاهین فرجی‌فر شهردار بهار نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: محدوده مسیر انتهای نهالستان، تقاطع کمربندی الغدیر بهار تا جاده گردشگری همدان به غار علیصدر در محدوده شهری بهار نمی‌باشد، اما حاضریم در ساماندهی این مسیر به مسئولان راه و شهرسازی شهرستان بهار کمک نماییم.

امیدواریم ساماندهی مسیر مذکور که یک راه مهم برای شهر بهار است، در کش‌مَکش بین مسئولین به‌تعویق نیافتاده و یا به‌فراموشی سپرده نشود.

رانندگی در این مسیر با توجه به خطراتِ وجودِ کانال فاضلاب و آسفالت فرسوده خطرناک بوده و خطرجانی را نیز در پی دارد.

آیا باید فرد یا افرادی زندگی خود را در این مسیر به‌خاطر سهل‌انگاری مسئولین از دست بدهند تا شاهد کار جهادی اصلاح و ساخت مسیر و برطرف کردن خطرات آن باشیم؟

مسیر مذکور با توجه به شرایط ذکر شده فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت شهر در استفاده از مجموعه تفریحی ورزشی کارگران، شهرک صنایع غذایی و نزدیک‌تر بودن به مرکز استان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اما این مسیر پر تردد برای وسایل نقلیه عبور کننده علی‌الخصوص موتورسیکلت‌ها مخصوصاً در ساعات شب خطرناک بوده و تهدیدی برای جان شهروندان می‌باشد.

اهالی شهر بهار امیدوار هستند در کمترین زمان مشکل این مسیر با همت مسئولان برطرف شود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220737
  • دیدگاه‌ها برای مسیر نهالستان به جاده گردشگری منتظر اقدام مسئولان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.