• امروز : پنجشنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
0
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان مطرح کرد:

«مسجد کانون نشاط» شعار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

  • کد خبر : 225306
  • 19 مهر 1403 - 10:28
«مسجد کانون نشاط» شعار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: پایگاه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با شعار «مسجد کانون نشاط» اجرا شد.

حجت‌الاسلام علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره اینکه به مقام معظم رهبری روز ۱۹ مهر سال ۹۱ در جمع طلاب خراسان شمالی به اهمیت کانون‌های مساجد تأکید فرمودند، اظهار کرد، کانون‌های مساجد در سال ۷۲ با هدف مدیریت اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری تأسیس شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون مساجد از مسیر اصلی خود خارج شده بود و مقام معظم رهبری خطاب به طلاب و روحانیون توصیه می‌کند کانون فرهنگی هنری مساجد را با کمک بسیج فراموش نکنید، گفت: با توجه به اینکه بسیج قبل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شده بود در سال ۷۲ قرار بر این شد که اعضای بسیج امور فرهنگی و هنری در مساجد را هم مدیریت کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به اینکه اگر در کنار اعضا هدایت‌گر توانمندی نباشد کار سخت است و امام جماعت مسجد می‌تواند به عنوان مدیر فرهنگی مسجد نقش هدایت‌گری داشته باشد، ابراز کرد: مقام معظم رهبری به اختلاف بین بسیج، کانون فرهنگی هنری و امام جماعت تذکر دادند.

وی با تأکید بر محوریت امام جماعت در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد هم به عنوان پشتیبان نقش دارند، عنوان کرد: با همکاری امام جماعت، هیئت امنا و بسیج امور فرهنگی و هنری قابل توجهی در مساجد انجام شد.

عزیزی با بیان اینکه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استعدادیابی افراد در زمینه‌های تئاتر، سرود انجام شد، افزود: محوریت مسجد به عنوان خانه امن برای خانواده‌ها را برای شرکت دادن فرزندان در این کانون‌ها راغب می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه موسسات و مجموعه‌های مختلفی کانون‌های فرهنگی هنری را کمک می‌دهند، مطرح کرد: با همکاری این موسسات کلاس‌های آموزشی مختلف فرهنگی و هنری از جمله سرود، تئاتر، خوش‌نویسی و غیره در پایگاه‌های تابستانی با شعار «مسجد کانون نشاط» برگزار شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه استان همدان با عضویت در «قرارگاه نصر مقاومت» فعالیت‌هایی هم در راستای محور مقاومت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یک شبکه مردم‌نهاد است و مردم پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه از جمله‌ کارهای انجام شده در این عرصه مرکز ارتباط مردمی مساجد راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند مشکلات مساجد خود را با این مرکز مطرح کنند، عنوان کرد: مسابقات قرآنی محور اصلی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد است که تحت عنوان «مدهامتان» هرساله به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود که باعث بروز استعداد فرهنگی مساجد است.

عزیزی با بیان اینکه مجموعه‌های مختلف از جمله اداره اوقاف هم مسابقات قرآنی را برگزار می‌کنند اما ما باید برای قشر مسجدی هم برنامه‌هایی داشته باشیم، ادامه داد: از جمله فعالیت‌های کانون مساجد پایگاه‌های قرآنی است که تلاوت مجلسی در آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعال است که نیمی از آن‌ها روستایی هستند و در تابستان درگیر کار کشاورزی هستند، گفت: در سال جاری ۲۶۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فعال بودند که از کودک تا جوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله نقاشی، طراحی، گرافیک و سرود و تئاتر فعالیت داشتند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان خاطرنشان کرد: گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور شناخته شده‌اند.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.