• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

مسئولین بجای سنگ اندازی در انتصاب مدیران دلسوز، اهتمامشان را برای تعالی نطام آموزش پرورش بگذارند

  • کد خبر : 157851
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مسئولین بجای سنگ اندازی در انتصاب مدیران دلسوز، اهتمامشان را برای تعالی نطام آموزش پرورش بگذارند

بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان، در انتقاد به دخالت برخی نمایندگان در انتصاب رئیس این دانشگاه، بیانیه ای صادر کرد. به گزارش عصرهمدان؛ بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان، در انتقاد به دخالت برخی نمایندگان در انتصاب رئیس این دانشگاه، بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است: بسم […]

بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان، در انتقاد به دخالت برخی نمایندگان در انتصاب رئیس این دانشگاه، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان، در انتقاد به دخالت برخی نمایندگان در انتصاب رئیس این دانشگاه، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان (پردیس شهید باهنر)

وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهٌ وَ أَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ لَیْسَ لَکَ أَنْ تَفْتَاتَ فِی رَعِیَّهٍ وَ لَا تُخَاطِرَ إِلَّا بِوَثِیقَهٍ وَ فِی یَدَیْکَ مَالٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّى تُسَلِّمَهُ إِلَیَّ وَ لَعَلِّی أَلَّا أَکُونَ شَرَّ وُلَاتِکَ لَکَ وَ السَّلَامُ

دانشگاه فرهنگیان مرکز تربیت افسران سپاه پیشرفتی است که فرزندان این سرزمین را پرورش می دهند. تجربه ی دخالت های قبلی نمایندگان مجلس در پست های مختلف استان، ضربه های جبران ناپذیری را وارد ساخته و مخروبه ای به جا گذاشته است که نیازمند برنامه ریزی دقیق توسط مدیری لایق برای سازندگی دوباره است.

روند اصولی برای پیشرفت یک جامعه، سرمایه گذاری برای نظام تعلیم و تربیت است نه اینکه دانشگاه را فدای تصمیمات خود کنند!

آن چیزی که در تاکیدات نمایندگان مشخصاً به چشم می‌خورد، نگاه صرفاً سطحی به مقوله تعلیم و تربیت در بالاترین سطح آن یعنی دانشگاه فرهنگیان است و نظام آموزش و پرورش به موجب این تصمیمات غرض ورزانه، هزینه ای عظیم پرداخت خواهد کرد.

گویا مسئولین هنوز هم متوجه تلاش دشمن در جهت تخریب سطوح تعلیم و تربیت، دژ های هویتی و حتی جایگاه و شأن معلم نشده اند، بلکه ناخواسته در این رویارویی گل به خودی هم میزنند و جای تاسف دارد که بعضی از مسئولان انقلابی به جای تلاش برای سازندگی ایران، کمر همت به ویرانی آن بسته اند!

اما سوال اساسی که مطرح میشود این است که آیا در یکی از ساحت‌های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش توانسته اند نقش آفرینی مفیدی کنند؟ به چه میزانی باید امید داشت که انتخاب غلط آنها تیر خلاصی به پیکر بی جان دانشگاه فرهنگیان نخواهد زد؟!

امید است به جای تعلل و یا سنگ اندازی ها و مانع تراشی های بی مورد برای انتخاب مسئولی انقلابی و دلسوز در دانشگاه فرهنگیان، اهتمامشان را برای ارتقا و تعالی نظام تعلیم و تربیت بگذارند و این کشتی آسیب دیده را بیش از پیش تخریب نکنند چرا که خودشان نیز در این سکو هستند!

امید ما دانشجویان همانند امید به گذشته سرخ و آینده ی سبزی است که به کمک خداوند و یاری صاحب العصر (عج) می سازیم.

آنچه مسلم است؛ نسلی نو از هم فکران شهید بهشتی در دانشگاه فرهنگیان تربیت میشوند که این مسئله موجب شده است روح حاکم بر دانشگاه، تحول آفرین باشد. چنانچه مدیری با روحیه انقلابی، جهادی و دیدگاه تحولی بر سر کار بیاید که به معنای حقیقی، معلم تربیت کند، کل جامعه از آن بهره مند میگردد کمااینکه بسیاری از مدیرانی که درکی از معنای تحول نداشته و در مقابل جریان پویا و فعال دانشجویی ایستادند، آسیب های بسیاری را متوجه نهاد تعلیم و تربیت ساخته اند.

در پایان با استناد به سخنان ارزشمند شهید بهشتی اذعان داریم که فساد در جامعه زمانی رخنه خواهد کرد که رابطه مستقیم مردم و زمامداران به کلی بریده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157851
  • دیدگاه‌ها برای مسئولین بجای سنگ اندازی در انتصاب مدیران دلسوز، اهتمامشان را برای تعالی نطام آموزش پرورش بگذارند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.