• امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
0
فرزند مرضیه دباغ:

مسئولیت‌پذیری فرزندان از اهداف دباغ بود

  • کد خبر : 226038
  • 30 مهر 1403 - 18:33
مسئولیت‌پذیری فرزندان از اهداف دباغ بود
فرزند ارشد مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ)، با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها، فرزندان را مسئول به‌بار نمی‌آورند، گفت: فرزندان نیز به‌تبع از والدین خود، فقط توقع برآورده شدن همه نیازهای مادی و معنوی خود را دارند. اما ما چنین رفتاری را در طول تربیت‌پذیری ندیدیم، اینگونه بود که با اسارت مادر، دچار شکستگی و فروریختگی نشدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ راضیه دباغ صبح امروز در آئین پاسداشت جنبش دانش‌آموزی و شهدای ۳۰ مهر ۵۷ همدان، اظهار کرد: من فرزند ارشد خانواده بودم، در زمان دستگیری مادرم، دو تا از خواهر برادرای من، سه و پنج ساله بودند.

وی با اشاره به وضعیت آن زمان، گفت: وقتی که مادرم دستگیر شد، پدر و سرپرست خانواده، در شهرستان کار می‌کرد و ماهی یکبار به دیدن ما می‌آمد.

فرزند خواهر دباغ با بیان اینکه احتمالاً بیشتر سرمایه‌گذاری در خانواده‌‌ها، انجام کار فرهنگی‌ است، عنوان کرد: مادر در حالی که می‌توانست راضیه حدیدچی باشد اما خیلی از صفت‌ها وخصوصیات را در درون خود نهادینه کرد و خواهر دباغ شد.

دباغ با تاکید بر اینکه روح پرسشگری باعث پرواز این بانو شد، ادامه داد: ما در زمان دستگیری مادرم در یک خانه ۱۲۰متری زندگی می‌کردیم، این موقعیت و پراکندگی خانه باعث شد که در زمانی که ساواک مهمان ناخوانده ما شد، از این موقعیت بتوانیم برای انجام برخی از کارها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خانم دباغ از آغاز برای تربیت فرزندانش برنامه داشت، ابراز کرد: مادرم وقتی که این راه را برای زندگی انتخاب کرد، فرزندانش را هم طوری تربیت کرد که در این مسیر کم نیاورند.

فرزند خواهر دباغ خاطرنشان کرد: مادرم در هفته برایمان جلسه می‌گذاشت و درخصوص مسائل فرهنگی، مسائل دینی و مسائل سیاسی با هم گفتگو می‌کردیم.

دباغ با تاکید بر اینکه مادر در طول تربیت‌پروری ما را مسئول، پرورش داد، افزود: مادرم در جهت رشد و تربیت فرزندانش حقیقتاً خیلی سخت کار کرد و ما بچه‌ها را واقعاً مسئولیت‌‌پذیر به‌بار آورد.

وی با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها، فرزندان را مسئول به‌بار نمی‌آورند، اذعان کرد: فرزندان نیز به‌تبع از والدین خود، فقط توقع برآورده شدن همه نیازهای مادی و معنوی خود را دارند. اما ما چنین رفتاری را در طول تربیت‌پذیری ندیدیم، اینگونه بود که با دستگیری مادر، دچار شکستگی و فروریختگی نشدیم.

فرزند خواهر دباغ با اشاره به تحولات اخیر منطقه، یادآور شد: وقتی حضرت امام فرمودند که انقلاب ما انفجار نور بود، ما خیلی به این کلام توجه نکردیم، اما امروز این انفجار نور را در سراسر دنیا داریم ملاحظه می‌کنیم و اینها به دست نمی‌آید به‌شرطی که دانایی‌ها توانایی‌هایمان را بالا ببریم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

دو × یک =