• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
استاد دانشگاه تاکید کرد:

محکوم کردن آزادی‌بیان با جنگ‌روایت‌ها

  • کد خبر : 222818
  • 11 شهریور 1403 - 22:43
محکوم کردن آزادی‌بیان با جنگ‌روایت‌ها
استاد دانشگاه گفت: دشمن با نبرد جذابیت‌ها به نبرد تحریف‌ها یا به عبارت دیگر با جنگ‌جذابیت‌ها به جنگ‌روایت‌ها آزادی بیان را در کشور‌های مستقل به راحتی زیر سوال می‌برد و گاهی هم محکوم می‌کند.

عشرت شایق در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه غرب در کلیه واژه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پارادوکس وحشتناک اما در عین حال اتوکشیده و جذابی دارد، اظهار کرد: غرب در حوزه آزادی‌بیان، حقوق‌بشر، کودتاهای نظامی و سیاسی هر حرکتی را برای انسداد مغزی، فکری، روحی، روانی، سیاسی و اجتماعی را به کار می‌گیرد و آن را در جهت حفظ منافع کشور خود می‌داند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی جذاب رسانه‌های غرب آزادی‌بیان را مدیریت می‌کنند و هر حرکتی که در کشور‌های دیگر به خصوص کشور‌های مستقل که زیر بار حاکمیت استکبار جهانی نیستند اتفاق بیفتد در عین‌حالی که آزادی بیان کامل دارند با ابزار جذاب رسانه آن اتفاق را تحریف می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد:با نبرد جذابیت‌ها و نبرد تحریف‌ها این آزادی بیان را در کشور‌های مستقل به راحتی زیر سوال می‌برند و بیشتر مواقع هم محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب با روژه‌گارودی فرانسوی که یک دانشمند غربی و صاحب مدارک علمی است که در خصوص هلوکاست که یک جریان تحریف تاریخی است یک نظریه ارائه کرد برخوردی کردند که بی‌سابقه بود، تصریح کرد: از طرفی دولت فرانسه طوری این قضیه را جذاب روایت کرد که انگار اتفاقی نیوفتاده است و آن را حق می‌دانند.

نویسنده و محقق کتاب اندیشکده‌های امریکایی با بیان اینکه در کشوری مانند کشور ایران، لبنان، فلسطین که کشوری مستقل هستند و ملت‌های آزادی‌خواه جهان خصوصاً در غرب اگر کسی برای احقاق حق خودش در چهارچوب قانون سازمان‌ملل هم سخنرانی کند به عنوان خلاف آزادی‌بیان شناخته می‌شود، ابراز کرد: انتخاب مذهب و اعتقاد برای این جوامع آزادی‌بیان محسوب نمی‌شود و با آن برخورد می‌کنند که می‌بینیم که در برخی کشورها اتفاق می‌افتد و یا دانش‌آموزان دارای حجاب را از تحصیل می‌کنند.

پژوهشگر علوم شناختی با بیان اینکه در کمال بی‌احترامی با قرآن‌سوزی‌ به دو میلیارد جمعیت مسلمان توهین می‌کنند و آن را عین آزادی‌بیان می‌دانند، عنوان کرد: هر اقدامی که بر خلاف منافع و منویات غرب باشد محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های جنگ شناختی جنگ جذابیت‌ها است که این جذابیت‌ها توسط عوامل انسانی همچون هنرمندان، اهالی موسیقی، فیلم، سریال و سلبریتی‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه با ابزارهای این جنگ در بستر مجازی نفوذ خود را تقویت می کنند و لازم است ما با توجه به مبانی معرفتی و اعتقادی محکم اسلام حرکت‌های آفندی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

چهار + سیزده =