• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد:

محله‌های اربعینی پلی به‌سمت فناوری چرخه خیر

  • کد خبر : 221736
  • 22 مرداد 1403 - 12:36
محله‌های اربعینی پلی به‌سمت فناوری چرخه خیر
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه محله‌های اربعینی از دیگر کارهای ویژه و شاخصی است که در ایام اربعین برگزار خواهد شد، گفت: با این کار محلّه‌های استان و شهر ما نیز بوی اربعین گرفته و مردم ما با فناوری چرخه خیر بیش از پیش انس می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: اربعین یک ظرفیت تمدنی است که برکات خیلی زیادی را دارد یکی از این برکات این است که در این حرکت چرخه خیر وجود دارد.

وی افزود: انسان‌ها فارغ از قومیت و نژاد، تلاش می‌کنند که یک جریان خیری در میان خودشان به‌راه بیاندازند، در اربعین دو دسته آدم داریم، یک دسته زائر بوده و به عشق اباعبدالله برنامه‌ریزی کرده و به به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند، دسته دوم خادم زائر اباعبدالله هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد: این عرصه و فناوری چرخه خیری که راه برقرار شده فرصت‌های خیلی خوبی را برای همه استان‌ها در کشور بوجود آورده است، استان همدان در زمینه خدمت‌رسانی به زائران کربلا، بدلیل ظرفیت‌های خوب و فرهنگ غنی که دارد بستر پررنگ‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارد.

حجت‌الاسلام غلامی روشن به ۱۵۰ موکب باشکوه در استان اشاره کرد و گفت: زائران ۱۸ استان کشور از استان همدان به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند.انواع خدماتی که ارائه می‌دهند از خدمات فرهنگی، غذا، حمام، استراحت و … برای زائران اباعبدالله، علاوه بر این تعداد موکب، خیلی از مساجد و حسینیه‌ها خارج از دوره متمرکز در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با بیان اینکه این حجم خدمت و عرض ارادت به ساحت اباعبدالله‌، بسیار ارزشمند بوده، عنوان کرد: توصیه‌هایی که در قالب خدمات فرهنگی به زائران ارائه می‌شود، یکی از کارهای خوبی است که در مسیر اربعین اتفاق افتاده و ان‌شاالله برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اجتماع عزاداران ابا‌عبدالله در روز اربعین خاطرنشان کرد: این حرکت برای کسانی است که توفیق پیدا نکرده‌اند به کربلا مشرف شوند، در روز اربعین حسینی، همدل و همنوا با کاروان اباعبدالله، در شهرهای مختلف گرد هم آمده و اربعین را گرامی‌ خواهند داشت.

حجت‌الاسلام غلامی‌روشن ادامه داد: محله‌های اربعینی از دیگر کارهای ویژه و شاخصی است که در ایام اربعین برگزار خواهد شد، با این کار محلّه‌های استان و شهر ما نیز بوی اربعین گرفته و مردم ما با فناوری چرخه خیر بیش از پیش انس بگیرند.

وی همچنین افزود: این گروه با برگزاری مراسماتی در محلات و پشتیبانی از موکب‌های اصلی مسیر اربعین، یاد و نام حماسه امام حسین علیه‌السلام را در محلّات خود گرامی داشته و محله‌ها رنگ و بوی اربعین را به خود می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان یادآور شد: غرفه‌های رسانه‌ای که در کنار موکب‌ها برپا هستند با جریان رسانه‌ای تصویرگر و راوی کارهای با ارزش خادمین زائران اباعبدالله خواهند بود.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221736
  • دیدگاه‌ها برای محله‌های اربعینی پلی به‌سمت فناوری چرخه خیر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.