• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0
رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند:

مجازات میلیونی برای متخلفان حوزه شکار و پسماند

  • کد خبر : 219448
  • 12 تیر 1403 - 11:04
مجازات میلیونی برای متخلفان حوزه شکار و پسماند
رئیس محیط‌زیست نهاوند گفت: طبق قانون جدید متخلفان حوزه شکار و صید، پسماند، زباله و نخاله علاوه بر کیفر به جزای نقدی میلیونی محکوم می‌شوند.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری «عصر همدان» گفت: قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و قانون مدیریت پسماندها توسط هیأت وزیران اصلاح‌شده و جریمه‌ها و مجازات در این قانون تشدید شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس و مستند به ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی، کیفر جزای نقدی اشخاصی که مبادرت به ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی و نظایر این‌ها درراه‌ها و راه‌آهن در داخل و یا خارج از محدوده و حریم شهرها و یا از قانون مدیریت پسماندها، تخطی نمایند به کیفر حبس و جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

رئیس محیط‌زیست نهاوند افزود: بر این اساس برای متخلفان از سه ماه تا دو سال حبس و یا پرداخت جزای نقدی از ۲۳ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال علاوه بر جبران خسارت محکوم می‌شوند.

قیاسی گفت: شایسته است کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با مداقه به اصل ۵۰ قانون اساسی و قوانین بالادستی از تخلیه و ریختن زباله‌ها، نخاله‌ها و مصالح ساختمانی در مکان‌های غیرمجاز امتناع و خودداری نمایند، در غیر این صورت با توجه به تشدید مجازات قانونی، تحت کیفر واقع می‌شوند.

وی همچنین از اصلاح و تشدید کیفر مندرج در قانون شکار و صید خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اصلاحات به‌عمل‌آمده توسط هیأت‌وزیران در قانون شکار و صید در مورخه ۳۰ خرداد امسال با استناد به ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی، مجازات تخلفاتی و جرائم در این حوزه تغییر کرده است.

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند افزود: لازم است که شکارچیان شهرستان و عموم شهروندان نسبت به این موضوع اطلاع لازم را پیدا کنند تا دچار مشکلات نشوند.

وی به این تغییرات اشاره کرد و بیان کرد: شکار وحوش عادی بدون پروانه و مجوز از ۲۰ تا ۱۰۲ میلیون ریال، شکار و صید در زمان و مکان ممنوعه از ۱۵۳ تا ۳۰۶ میلیون ریال، شکار و صید وحوش حفاظت و حمایت‌شده از ۲۰۴ تا ۳۴۰ میلیون ریال، شکار و صید گونه‌های در معرض خطر انقراض از ۴۰۸ تا ۵۷۸ میلیون ریال و شکار و صید پرندگان شکاری و نگهداری، حمل‌ونقل آن‌ها از ۴۰۸ تا ۸۱۶ میلیون ریال خواهد بود.

قیاسی افزود: ازاین‌رو شایسته است کلیه شهروندان و شکارچیان و صیادان از هرگونه تخلف از قانون و مقررات شکار و صید پرهیز نمایند، در غیر این صورت، مورد اعمال کیفر قانونی قرار می‌گیرند.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219448
  • دیدگاه‌ها برای مجازات میلیونی برای متخلفان حوزه شکار و پسماند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.