• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
4
معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان تاکید کرد:

مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور با هدف حمایت از تولید داخل

  • کد خبر : 219375
  • 11 تیر 1403 - 11:34
مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور با هدف حمایت از تولید داخل
معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی موظف هستیم نظارت خود را نسبت به کالای قاچاق داشته باشیم، گفت: به همین دلیل مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور را اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» قدرت‌الله رستمی در آغاز مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور با بیان اینکه این برنامه در راستای پیشگیری از قاچاق کالا است، گفت: براساس برنامه‌های سالانه با توجه به فرمان رهبری در سال ۸۱ مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز این اقدامات در همه قسمت‌ها و در بخش سلامت و وزارت بهداشت و درمان با جدیت دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان غذا و دارو به صورت ویژه کمیته برخورد و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور ایجاد شد، افزود: قاچاق کالا و دارو در سطح اقتصادی و تولیدی کشور مشکل ایجاد می‌کند و باعث صدمه اقتصادی می‌شود.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان ادامه داد: در کنار آسیب اقتصادی، جان سرمایه اصلی که مردم هستند به خطر می‌افتد و ما متولی نظارت بر امور مبارزه با قاچاق و پیشگیری از قاچاق سلامت محور هستیم و باید این کار را با جدیت ادامه دهیم.

رستمی با بیان اینکه موضوع سلامت مردم هیچگاه تعطیلی ندارد، تصریح کرد: نظارت بر محصولات سلامت محور انواع مجوزدار و مورد تایید از اهمیت بالایی برخوردار است و در هر زمان و موقعیتی باید برای آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه مانور امروز بیشتر حالت ارشادی و آگاهی‌بخشی دارد، عنوان کرد: این مانور برگزار می‌شود تا همه بدانند ما همیشه برای نظارت آماده و حاضر هستیم و حوزه سلامت دارای اهمیت است.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان ادامه داد: در مانور امروز قصد داریم این پیام را بدهیم که مردم مراقب سلامتی خود باشند و مراکز عرضه کننده دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل‌ها و فرآورده‌های سنتی باید برای سلامت مردم مراقب باشند تا کالای با اصالت به دست مردم بدهند.

رستمی با تأکید بر اینکه وظیفه خطیری برعهده کمیته برخورد و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور است، گفت: در بخش‌های مختلف با هماهنگی و همکاری ادارات انتظامی و سازمان‌های اداری باید به اهداف مدنظر برسیم تا سلامت مردم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در این مانور حتما برچسب اصالت کالا را مانور خواهیم داد، افزود: شناسایی بهتر و بیشتری برای افراد جامعه ایجاد می‌شود تا کالای سالم را بشناسند.

برخورد و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور خاطرنشان کرد: به افرادی که سوء استفاده می‌کنند و قانون را دور می‌زنند توصیه می‌کنیم آگاهی بیشتری نسبت به جرم بودن حمل و نقل و عرضه کالای قاچاق داشته باشند و از این کار خود صرف نظر کنند.

رستمی در پایان عنوان کرد: مبارزه با قاچاق سلامت‌محور، تولید داخل را تقویت می‌کند و در بخش ‌های مختلف تولیدات داخلی به اندازه لازم است و نیاز داخل را برآورده می‌کند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219375
  • دیدگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور با هدف حمایت از تولید داخل بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.