• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
3
نماینده ولی فقیه در همدان:

مالکان‌خانه به مستاجران رحم کنند

  • کد خبر : 218588
  • 29 خرداد 1403 - 12:48
مالکان‌خانه به مستاجران رحم کنند
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: نیاز است صاحب‌خانه‌ها به مستاجران توجه بیشتری کرده، مستاجری که درآمد آنچنانی نداشته اما مجبور است اجاره‌بها پرداخت کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص گرانی سرسام‌آور اجاره‌بها در استان، اظهار کرد: قرار بود برای کاهش اجاره بها، طرحی را وزارت راه و شهرسازی، اجرا کند.

او افزود: باید با ارائه راهکارهایی بتوانند اجاره‌بها را تا حدودی کم کرده و این مسئله اجتماعی را به معنای واقعی کنترل کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به افزایش ۲۵درصدی اجاره‌بها در ابتدای سال، افزود: هر ساله در این فصل افزایش ۲۵درصدی اجاره‌بها مطرح می‌شود، ولی متاسفانه خیلی این قانون اجرا نشده و گاهی مواقع ما شاهد افزایش تصاعدی اجاره‌بها هستیم.

آیت‌الله شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت در حوزه مسکن و نرخ اجاره‌بها، تصریح کرد: متاسفانه برخی از صاحب‌خانه‌ها مبلغ اجاره را خیلی فراتر از نرخ مصوب، تعیین کرده که این مسئله اجتماعی واقعاً نیازمند نظارت شدید است.

او با اشاره به وضعیت ناگهانی دولت و شهادت رئیس جمهور، عنوان کرد: مجموعه راه و شهرسازی برای مهار این گرانی‌ها قانونی و آئین‌نامه‌هایی را آماده کرده بوده که متاسفانه با این شرایط پیش‌رو باید صبر کرد تا دولت جدید، روی کار آمده و در این راستا کاری را انجام بدهد.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه خاطرنشان کرد: ما فعلاً به مسائل نظارت و اینکه دولت چه اقداماتی باید انجام دهد کاری نداریم حرف بنده با مردم فهیم است که بدانند بالاخره ما همسایه هم هستیم، همشهری هم هستیم، مسلمان هستیم پس نیاز است در این شرایط بد اقتصادی، هوای همدیگر را بیشتر داشته باشیم.

آیت‌الله شعبانی موثقی افزود: نیاز است صاحب‌خانه‌ها به مستاجران توجه بیشتری کرده، مستاجری که درآمد آنچنانی ندارد اما مجبور است اجاره‌بها پرداخت کند.

او در پایان یاداور شد: ما قبول داریم که در این شرایط بد اقتصادی، گرانی و تورم غوغا می‌کند اما با همدلی باید همه این مسائل را تحمل کرده و به همدیگر رحم کنیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218588
  • دیدگاه‌ها برای مالکان‌خانه به مستاجران رحم کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.