• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0
رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:

لزوم فعالیت‌ شوراها براساس خرد جمعی

  • کد خبر : 225618
  • 25 مهر 1403 - 11:31
لزوم فعالیت‌ شوراها براساس خرد جمعی
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ماهیت و شکل شورا باید بر مبنای تبادل‌نظر و بر انجام نتیجه وحدت و همدلی باشد، گفت: معنای وحدت این نیست که اختلاف نظر نداشته باشیم بلکه باید بر اصل خرد جمعی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ محمود مسگریان در اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در تالار قرآن همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا با بیان اینکه مفتخر هستیم که میزبان روسای و شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان کشور هستیم، اظهار کرد: این اجلاس با محوریت تبیین نقش شوراهای اسلامی در تصمیم‌گیری شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان و با شعار اتحاد و همدلی، تضمین توسعه پایدار شهرها آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه را که تضمین‌کننده همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها است اتخاد و همدلی میان اعضا است، گفت: مجمع مشورتی شورها و روسای شوراهای اسلامی همواره بر این تاکید داشته و با ریاست مهدی چمران توانسته در طول برگزاری این مجامع تصمیم‌گیری‌های خوبی را برای شهرها و شهروندان بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه نیاز به ارتباط بیشتری داریم، افزود: این ارتباط در این برهه زمانی اتفاق افتاده‌است و امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسی و دلسوزانه میهمانان گرامی و کارشناسان محترم بتواند نتایج خوب و موثری در سطح کشور داشته‌باشد.

وی با بیان اینکه امسال سال پایانی دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و سال نتیجه است، ابراز کرد: لازم است در شوراهای اسلامی صدای واحدی در جهت خدمت به مردم بیرون بیاید و مردم غیر از وحدت و اعتصام مسئولین چیز دیگری نمی‌خواهند و از اختلاف متنفر هستند.

مسگریان با بیان اینکه ماهیت و شکل شورا باید بر مبنای تبادل‌نظر و بر انجام نتیجه وحدت و همدلی باشد، مطرح کرد: معنای وحدت این نیست که اختلاف نظر نداشته باشیم بلکه باید بر اصل خرد جمعی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر با توجه به قسم‌نامه‌ای که ادا کرده‌اند آمده است که سابقه و صلاح شهر خودشان را در نظر بگیرند و مطابق با آن جلو بروند، ادامه داد: اگر شورا بر این اساس شد پویایی، رشد و تعالی شورا را در بردارد و به راحتی می‌توانیم در خصوص موضوع مدیریت واحد شهری مطالبه‌گری کنیم و مسئولین را مجاب کنیم که شورای شهر علاوه بر شهرداری بتوانند نسبت به دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان هم سیاست‌گذاری و بودجه‌بندی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ سال از شروع فعالیت شوراهای شهر گذشته و باید تجربه کافی را داشته باشد که بتواند خود را برای اداره شهر حاکم کند، تأکید کرد: ما باید بتوانیم خودمان را ارتقا ببخشیم و در قبال آن مسئولیت داریم و باید نسبت به قوانین و بخشنامه‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم و در تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که بازخورد آن پیشرفت کار باشد.

وی با بیان اینکه با تشکیل شورای اسلامی شهر مهمترین تصمیمات را باید اتخاذ کند، گفت: کسی که برای عضویت در شورای شهر کاندیدا می‌شود باید این توان را در خود ببیند که آیا می‌تواند مهمترین تصمیم شهر که انتخاب شهردار است را بگیرد.

مسگریان با بیان اینکه همه ساله یکی از مهمترین تصمیمات برای شوراها تصویب بودجه سالانه شهرداری است که اهداف مد نظر شورا و نیاز مردم در این بودجه تنظیم می‌شود، مطرح کرد: در یک بازه زمانی مهمی همه نشستیم با همدلی به نتیجه‌ای رسیدیم که آن را برای یک‌سال محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه چقدر توانسته‌ایم با مراکز علمی و دانشگاهی ارتباط برقرار کنیم که بسیار مهم است و چقدر توانسته‌ایم مراکز مطالعاتی شورا را فعال کنیم، افزود: چقدر توانسته‌ایم لوایح و طرح‌ها را با کارشناسان در میان بگذاریم و از نظرات آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه برای اخذ نتایج مطلوب از شورا نیازمند اتحاد و همدلی است، عنوان کرد: غیر از اتحاد و همدلی راه دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر ما به قانون اساسی رجوع کنیم متوجه می‌شویم پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مسئولیت بسیار سنگینی است، عنوان کرد: شوراها باید در تسریع این برنامه‌ها نقش آفرینی کند و ابن مسئولیت محدود به شهرداری نیست و همه دستگاه‌های خدمت رسان را دربرمی‌گیرد.

مسگریان افزود: ما فاقد مدیریت یکپارچه شهری هستیم ممکن دستگاه‌های خدمت‌رسان واکنش نشان دهند اما مسئولیت داریم که برنامه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه شوراها در بعضی از شهرها دچار حاشیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما باید حواشی را برطرف کنیم و در جهت رسیدن به خدمت مردم و انجام وظیفه فعال و کوشا باشیم.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.