• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد:

لزوم تدوین سند توسعه بر مبنای ظرفیت روستاها

  • کد خبر : 222801
  • 11 شهریور 1403 - 13:22
لزوم تدوین سند توسعه بر مبنای ظرفیت روستاها
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است برای هر روستا سند توسعه در نظر بگیریم که همه مسائل مرتبط با روستاییان در آن مطرح شده باشد، گفت: تا زمانی که این سند آماده نشود نمی‌دانیم کدام روستا به چه چیز نیاز دارد و با چه برنامه‌ای باید کار را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز عباس صوفی در نشست مشورتی و هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی همدان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در خصوص دهیاران آن است که رابطه استخدامی و شغلی آن‌ها باید تعریف شود، گفت: دهیاری در مدت ۱۵ سال تلاش کرده است اما هیچ فکری برای وضعیت اشتغال او نشده در حالی که نوک پیکان خدمت در حوزه‌های روستایی دهیاران هستند.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن وضعیت شغلی دهیاران کمک می‌کند تا با دلگرمی بیشتری فعالیت کنند، افزود: تلاش می‌کنیم این موضوع در مجلس و وزارت کشور بررسی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت شماریم؛ از روز نخست بارها گفته‌ام که تصمیم گرفتیم بدون اختلاف دو نماینده در جهت ارتقاء کیفیت زندگی در سطح شهر همدان تلاش کنیم.

صوفی با بیان اینکه مردم همدان باید از زندگی در شهر و روستا راضی باشند، عنوان کرد: امروز نباید مردم نگران راه، آسفالت مدرسه، آب و فاضلاب، قطعی برق و نبودن پارک در روستا باشند و ارتقاء کیفیت زندگی با این شاخص‌ها مشخص است.

وی با تأکید بر اینکه در همدان به دنبال توسعه پایدار هستیم، گفت: اگر همدان به توسعه برسد این اتفاق خوب شامل حال روستاهای اطراف هم می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاصل عدم اختلاف در همدان این بود که تصمیم بر آن شد تا هرچه منابع هست در جهت توسعه قرار دهیم، هرچند رقم خاصی نبود اما خاصی اما به هم‌افزایی در راستای توسعه عمرانی رسید.

صوفی با اشاره به اینکه بیش از ۸۶ درصد بودجه عمرانی کشور در تهران است، تصریح کرد: مابقی بودجه در استان ‌ها تقسیم می‌شود درنتیجه باید سعی کنیم بودجه را بستر از تهران جذب کنیم و نگاه ما به محل اعتبارات استانی نباشد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با راهداری و وزارت راه و شهرسازی برگزار و رقم خوبی برای بهسازی روستاها تأمین شد، افزود: اثرات مثبت را هنگام دریافت قیر و اقدامات عمرانی دیدیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد داریم امروز نبودن امکاناتی مثل آب، فضای ورزشی، فضای سبز و پارک در روستاها دیگر قابل قبول نیست و روستا نمی‌تواند پارک و وسایل ورزشی نداشته باشد.

صوفی با اشاره به اینکه مدل مدیریت روستاها با ۲۰ سال گذشته متفاوت شده است، گفت: امروز بچه‌های روستا در فضای مجازی هستند، سطح سواد‌ها متفاوت شده و حتی بهترین نخبه‌ها از فرزندان روستا هستند در نتیجه باید به روستا در مدل یک شهر کوچک فکر کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

وی با بیان اینکه نگرانیم‌ که چرا حاشیه شهر ایجاد شده است اما توجهی به امکانات در روستا نداریم، عنوان کرد: نمی‌شود به سطح آموزش و درس در روستا توجه نکنیم، چرا که خانواده روستایی وقتی می‌بینید مدرسه مناسبی در روستای برای فرزندش وجود ندارد به حاشیه شهر می‌آید تا آینده فرزندش بهتر شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز لازم است برای هر روستا سند توسعه در نظر بگیریم که همه مسائل مرتبط با روستاییان در آن مطرح شده باشد.

صوفی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال روستا ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، گفت: وام و تسهیلات خوبی در این حوزه وجود دارد و تنها باید پیگیر آن باشیم تا تسهیلات را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات مختلف برگزار و سند توسعه روستا آماده شو، افزود: تا زمانی که این سند آماده نشود نمی‌دانیم کدام روستا به چه چیز نیاز دارد و با چه برنامه‌ای باید کار را جلو ببریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برابر مجوز رهبر معظم انقلاب به دولت، ۲۰ درصد ظرفیت صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی کشور اضافه شد، تصریح کرد: نکته قابل توجه آن است که این بودجه در مرکز بوده و ما باید به دنبال جذب آن برای همدان باشیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

دو + 20 =