با توجه به اینکه موزهها میتوانند علاوه بر بعد تفریحی، در زمینه آموزش و علم و دانستن تاریخ اثربخش باشند، در سال چند بار دانش آموزان به همراه مدیران و معلمان خود از این موزه بازدید و تاریخ را مرور میکنند تا که محکوم به تکرار آن نشوند؟
به گزارش عصر همدان ؛در جایی میخواندم که “ملتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار آن خواهد بود”؛ این جمله پرمعنا با توجه به رخدادها و رویدادهای مشابهی که در این روزها با آن مواجه میشویم، اهمیت دانستن تاریخ و واقعیتی را میرساند که پیامهای نهفته آن را باید منتقل کرد.
هر شهر و دیاری ممکن است تاریخی پر از سرگذشت بزرگان، نوع سبک زندگی و… باشد که میتوان این تاریخ را در موزهها مشاهده کرد.
اسدآباد که دیار مردی پرآوازه و تاریخی به نام سیدجمال الدین اسدآبادی است، دارای یک موزه غنی و قوی است که تاریخ را در آن دید.
و اما چند سؤال مطرح است که به جزء ایام مناسبتی، از این موزه غنی و قوی به عنوان یک مکان و میراث فرهنگی به صورت کاربردی هم بهره برده شده است؟
با توجه به اینکه موزه ها میتوانند علاوه بر بعد تفریحی، در زمینه آموزش و علم و دانستن تاریخ اثربخش باشند، در سال چند بار دانش آموزان به همراه مدیران و معلمان خود از این موزه بازدید و تاریخ را مرور میکنند تا که محکوم به تکرار آن نشوند؟
با توجه به وجود ابزارآلات تاریخی در این موزه که نماد واقعیت تاریخ را نمایش میدهد، مسئولان آموزش و پرورش با یک برنامه ریزی خوب یک کلاس درس عملی را برای دانش آموزان فراهم کرده تا در کنار یک تنوع استفاده از کلاس درس از موزه بهره برده و با تاریخ گذشته آشنا شوند.
با این روند که چند مزیت دارد، از یک سو میتوان با تقویت روحیه دانش آموزان و تنوع در کلاس درسی، آنان را با تاریخ گذشتگان آشنا کرد تا درس عملی بگیرند و محکوم به تکرار نشوند، از سوی دیگر یک موزه خاک نمیخورد و مسئولان این اداره هم برای تنوع کاری تکانی به خود بدهند.
انتهای پیام/ن