• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3
کارشناس بیمه تأکید کرد:

لزوم آشنایی مردم با خدمات بیمه‌ها

  • کد خبر : 219818
  • 18 تیر 1403 - 10:34
لزوم آشنایی مردم با خدمات بیمه‌ها
کارشناس بیمه با بیان اینکه آشنایی افراد با بیمه و انواع آن بسیار اهمیت دارد، گفت: این آشنایی کمک می‌کند تا افراد در شرایط متفاوت بتوانند از این خدمات موجود استفاده کنند.

مهدی مهرفو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه بیمه قراردادی است که در آن یک طرف به نام بیمه‌گر متعهد می‌شود در صورت بروز حوادث برای بیمه‌گذار خسارت ناشی از آن حوادث را در قبال دریافت حق بیمه‌ای که در این قرارداد مشخص می‌شود پرداخت می‌کند، گفت: انواع محصولات بیمه‌ای را در صنعت بیمه داریم و به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌نامه مسئولیت بیمه‌نامه‌های اموال و بیمه نامه‌های اشخاص شامل سه دسته بیمه می‌شوند، افزود: مسئولیتی که در حال حاضر معرف حضور تمام شهروندان است بیمه‌نامه شخص ثالث است که این بیمه‌نامه همان بیمه‌نامه مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه است.

این کارشناس بیمه ادامه داد: در سایر انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت می‌شود به بیمه‌نامه‌های سازندگان ساختمانی و بیمه‌نامه محدودیتی کارفرما در مقابل کارکنان اشاره کرد.

مهرفو‌ با بیان اینکه در بحث بیمه‌نامه‌های اموال می‌شود به بیمه نامه‌های آتش‌سوزی، بدنه خودرو و بیمه‌نامه مهندسی اشاره کرد، گفت: در بیمه‌نامه‌های اشخاص نیز بیمه زندگی، بیمه درمان و بیمه عمر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نفوذ بیمه، در ایران نسبت به کشورهای صنعتی درصد کمی را شامل می‌شود، عنوان کرد: با فرهنگ‌سازی توسط مسئولین کشور می‌شود به ۱۵ درصد بالاتر از استاندارد جهانی خود رسید ولی چیزی که مستلزم است ما نباید فقط اکتفا کنیم به بیمه نامه‌های اجباری که حالا در حال حاضر فقط بیمه‌نامه شخص ثالث است.

این کارشناس بیمه ادامه داد: می‌شود به بیمه‌های زندگی که در دنیا خیلی به آن‌ها توجه می‌شود و مخصوصا در کشورهای صنعتی به آن پرداخته می‌شود توجه کنیم.

مهرفو با تأکید بر اینکه ۲۸ شرکت بیمه در کشور مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد شرکت بیمه تعدادی مجاز به ارائه کلیه محصولات بیمه‌ای هستند و تعدادی دیگر تخصصی بوده و فقط می‌توانند بیمه‌های زندگی یا همان انواع بیمه‌های عمر را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیمه‌ها نیز اتکایی هستند، گفت: فرق شرکت‌های بیمه اتکایی با دو نوع شرکت بیمه‌ای دیگر در این است که خدمات بیمه‌ای ارائه نمی‌دهند و فقط صرفا خدمات مالی به شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند.

این کارشناس بیمه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد بیمه‌نامه‌ای که در سطح کشور در خصوص شخص ثالث صادر شد ۲۸ میلیون و ۴۱۲ هزار فقره برای انواع خودرو و موتور سیکلت بود که حدود ۳۶ درصد بازار بیمه‌ای را تشکیل می‌داد.

مهرفو در پایان با تأکید بر اینکه آشنایی افراد با بیمه و انواع آن بسیار اهمیت دارد، افزود: این آشنایی کمک می‌کند تا افراد در شرایط متفاوت بتوانند از این خدمات موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219818
  • دیدگاه‌ها برای لزوم آشنایی مردم با خدمات بیمه‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.