• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

لذت خدمت به زائران اربعین در لباس مقدس پزشکی

  • کد خبر : 222379
  • 04 شهریور 1403 - 9:57
لذت خدمت به زائران اربعین در لباس مقدس پزشکی
هدف از حضور در مراسم عظیم اربعین ایجاد وحدت و هماهنگی است تا مقدمه‌ای باشد برای ظهور، اقشار مختلف مردم برای رسیدن به این هدف با جان و دل در پیاده‌روی اربعین حاضر می‌شوند و با خدمت‌رسانی به زائران، همدلی و وحدت را تمرین می‌کنند؛ پزشکان نیز در این میان لباس خادمی بر تن کرده و در موکب‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر راهی کربلا شده و در ایام اربعین به زیارت سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌ الحسین علیه‌السلام رفتند.

در میان زائران، انبوهی از افراد برای خدمت‌رسانی به سایرین در عراق حاضر شدند تا زائران با کم‌ترین دغدغه و به راحتی به زیارت بروند.

هدف از حضور در مراسم عظیم اربعین ایجاد وحدت و هماهنگی است تا مقدمه‌ای باشد برای ظهور، اقشار مختلف مردم برای رسیدن به این هدف با جان و دل در پیاده‌روی اربعین حاضر می‌شوند و با خدمت‌رسانی به زائران، همدلی و وحدت را تمرین می‌کنند؛ پزشکان نیز در این میان لباس خادمی بر تن کرده و در موکب‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، امسال حدود ۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

حضور در پیاده‌روی اربعین موجب تکامل انسان می‌شود

یکی از پزشکان حاضر در پیاده‌روی اربعین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه هرسال در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کرده است گفت: سال‌های قبل در حد یک یا دو کشیک طبابت می‌کردم اما امسال به طور خاص با هدف طبابت در اربعین حضور دارم.

کمیل سرمدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی هر شیعه که در این مسیر قدم می‌گذارد، تمدن آخرالزمانی بعداز ظهور است که شاکله آن از اربعین شکل می‌گیرد، افزود: این موضوع انگیزه و بخش عقلانی است اما در کنار آن بخش احساسی و هیجانی نیز مطرح است و همدلی این حرکت عظیم باعث شده در اینجا به زائران خدمت‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر روحی در ما دمیده می‌شود که تکامل‌ کننده است، چیزهای زیادی یاد می‌گیریم و افراد متفاوتی می‌بینیم، در مواجهه با ملیت‌های مختلف نقاط مثبت به را به اشتراک می‌گذاریم و نقاط ضعف یکدیگر را پوشش داده و حتی از بین می‌بریم که همین موضوعات پر از درس برای هر انسان است.

پزشک حاضر در پیاده‌روی اربعین با بیان اینکه همه اتفاقاتی که بیان شد به نوعی برای دنیا و آخرت مفید است، عنوان کرد: این جزئی از تمامی اهدافی است که در اربعین کنار هم جمع می‌شویم اما اصلی‌ترین انگیزه صاحب اختیار همه ما است که جاذبه ایجاد کرده و ما را به همین سمت می‌کشاند.

سرمدی در پاسخ به این سوال که آیا خدمت‌رسانی در گرما سخت نیست، گفت: اینجا آنقدر شرایط خاص است که اصلا گرما احساس نمی‌شود، در میان نوری که از سمت خالق این جریان به چشم می‌خورد تنها چیزی که حس نمی‌شود سختی و گرما است.

لذت خدمت‌رسانی، سختی‌ها را از بین می‌برد

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام حس و حال بسیار خوبی است، تصریح کرد: این حس خدمت آنقدر دلچسب است که هم کسانی که برای خدمت‌رسانی در اینجا حاضر شدند، تلاش می‌کنند تا سال‌های بعدی نیز به این جمع بپیوندند.

پزشک حاضر در پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: شاید برای شما جالب باشد که حتی هزینه‌های رفت و آمد، اسکان، حضور در اینجا و داروها را پزشکان از جیب خود دادند و بسیاری از پزشکان به عنوان خَیّر در کنار طبابت، هزینه مورد نیاز برای درمان بیماران را می‌دهند.

سرمدی با تأکید براینکه علت این کار توسط پزشکان همان احساس خوب یاست که از این اقدامات دریافت می‌کنند، گفت: علت این حس خوب نیز آن است که اقدامات در راستای رضای خداوند است.

وی در پایان با اشاره به اینکه لحظه لحظه نفس کشیدن در هوای کربلا غنیمت است، افزود: حل کردن مشکل زائران افتخار بوده و همین که جزئی از نیروهای کمکی هستیم که در تخصص خودمان به زائران کمک می‌کنیم برای ما مطلوب است.

ظهور حضرت حجت هدف نهایی اربعین حسینی

در اربعین سید و سالار شهیدان فرقی نمی‌کند که چه کسی هستیم و از کجا آمده‌ایم بلکه مهم هدف نهایی است و هدف چیزی جز جهانی شدن اربعین و فلسفه آن نیست؛ اربعین باید ظهور امام عصر(عج) را رقم بزند‌.

حال فرقی نمی‌کند که خادمان این پیاده‌روی عظیم چه لباسی بر تن کرده و برای جهانی شدن اربعین تلاش می‌کنند، مهم همان تصاویر خاص از وحدت، همدلی و تلاش برای تبیین قیام سیدالشهدا علیه‌السلام است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222379
  • دیدگاه‌ها برای لذت خدمت به زائران اربعین در لباس مقدس پزشکی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.