• امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
1
رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان مطرح کرد:

فضای مجازی علت گرایش جوانان به مواد مخدر

  • کد خبر : 224086
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
فضای مجازی علت گرایش جوانان به مواد مخدر
رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان گفت:بخشی از گرایشات جوانان به مواد مخدر از تاثیرات فضای مجازی است‌.

عباس عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان در راستای ماموریت‌ ذاتی و وظیفه قانونی با استفاده از تمام ظرفیت‌های انتظامی استان اقدام به برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر کرده است.

وی بیان کرد: در راستای پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر از ابتدای سال پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در حوزه دستگیری قاچاقچی، توزیع کننده، خورده فروش و جمع‌آوری معتادین بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر دستگیری داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش دارد، گفت: در سطح استان در حوزه مواد مخدر ۲۵ باند فعال دستگیر و انهدام شده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه بعد از قاچاق انسان و سلاح و مهمات سومین قاچاقی که سود سرشاری دارد قاچاق مواد مخدر است، مطرح کرد: ۱۲۳ دستگاه انواع خودرو سواری و وانت از باندهای مواد مخدر ضبط و توقیف شده است.

عزیزی با بیان اینکه ۱۱۶ دستگاه انواع موتور سیلک از توزیع کنندگان و خورده فروش مواد مخدر توقیف شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ عملیات در سراسر استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین عملیات در حوزه مواد مخدر در پایان هفته اتفاق می‌افتد، مطرح کرد: عمده کشفیات در حوزه مواد مخدر سنتی است.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه بخشی از گرایشات جوانان به مواد مخدر تاثیرات فضای مجازی است، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با عدم آگاهی تحت تأثیر فضای مجازی قرار می‌گیرند و توزیع کنند سود سرشاری از این طریق کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدم شناخت نوجوانان و همچنین بانوان از پیامدهای مصرف مواد مخدر علت گرایش به مصرف آن است، تأکید کرد: بیشتر علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر از طریق همسالان و دوستان است که خود مراقبتی و کسب آگاهی از تبعات مصرف در کاهش مصرف تاثیر دارد.

عزیزی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و آثار مخربی در خانواده ایجاد می‌کند، عنوان کرد: خانواده در بحث پیش‌گیری نقش موثری را ایفا می‌کند به طوری که گرایش به مواد مخدر در خانواده‌های متدین و معتقد کمتر است.

وی اعتقاد به اصول و مبانی دینی را یکی از مهمترین عامل پیش‌گیری از مصرف مواد مخدر دانست، تأکید کرد: خانواده‌ها باید مهارت خود مراقبتی و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس را به فرزندان خود آموزش دهند.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه باید مهارت گفتن «نه» با قاطعیت به فرزندان آموزش داده شود چرا که در دوران نوجوانی و جوانی تحت تاثیر دوستان و همسلان هستند و ممکن است از این طریق آلوده شوند، گفت: پلیس مواد مخدر استان علاوه بر اقدامات سلبی دارد در حوزه اقدامات ایجابی و آموزش همگانی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دستگاه‌های دیگر متولی هستند اما پلیس در این حوزه ورود پیدا کرده و در ایام سالتحصیلی با ورود کارشناسان به مدارس ویژه اولیا، دانش‌آموزان و مربیان کارگاه‌های پیشگیری، شناخت انواع مواد مخدر و آسیب‌های آن را برگزار می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه در تابستان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان برای ۲۵ هزار نفر این جامعه هدف کلاس‌های آموزشی با استفاده از کارشناسان اجتماعی پلیس مواد مخدر برگزار شد، ابراز کرد: اعتقاد ما این است که پیشگیری بر درمان مقدم است و در راستای ترویج و پیشگیری قدم بر‌می‌داریم.

وی با بیان اینکه خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی به لحاظ تبلیغاتی که دارند در حال گسترش است که پلیس فتا در این حوزه ورود جدی پیدا کرده است، ادامه دارد: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اداره مبارزه با مواد مخدر فضای مجازی را راه‌اندازی کرده است که فروشندگان این حوزه را رصد و پایش می‌کنند.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه در فضای مجازی قرص‌های آلوده به مواد مخدر با عناوین قرص لاغری به فروش می‌رسد، افزود: خریداران این قرص‌ها بیشتر بانوان هستند که از ماده مخدر شیشه و آمفتامین تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در دوران امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان شب بیداری داشته باشند به سمت خرید این نوع قرص‌های حاوی ماده مخدر که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود می‌روند، ابزار کرد: با یک بار مصرف این قرص‌ها به دلیل ایجاد نشاط وابستگی ذهنی به این قرص‌ها پیدا می‌کنند که قابل برگشت نیست.
عزیزی با بیان اینکه خانواده بیشترین آثار تخریبی در مصرف مواد را دارد و همچنین نقش موثری در پیشگیری دارد، تصریح کرد: خانواده‌ها در برخورد با فرزندان نباید افراط و تفریط داشته باشند چرا که رفتار نادرست در دوران نوجوانی تبعات بدی بر روی آن‌ها می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر ویژه مواد مخدر صنعتی حالات ظاهری از جمله قرمز چشم، اظطراب و استرس، گوشه‌گیری در فرد ایجاد می‌کند، ابراز کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود با بیان تجربیات و عاقبت افراد معتاد برای فرزندان آن‌ها را آگاه کنند.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با برگزاری کلاس‌های آموزشی در ارگان‌ها و اصناف مختلف سعی در پیشگیری از مصرف موادمخدر دارد.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.