• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس؛

فرودگاه همدان برای بازیافت هواپیما آماده می‌شود

  • کد خبر : 187206
  • 27 خرداد 1402 - 12:45
فرودگاه همدان برای بازیافت هواپیما آماده می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود فرودگاه در همدان ظرفیت بزرگی است که به دلیل عدم استقبال مردم مغفول مانده است گفت: در آینده نه‌چندان دور بازیافت و تعمیر هواپیما در همدان آغاز می‌شود تا از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه به دلیل عدم استقبال مردم از فرودگاه همدان تصمیم برآن شد تا برای بازیافت هواپیماهای کشور در فرودگاه همدان وارد عمل شوند گفت: حدود هشت سال است که پیگیر هستیم در فرودگاه همدان موضوع تعمیر و بازیافت هواپیما به نتیجه برسد و با وزیر دفاع قبلی و فعلی جلسات زیادی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه قرار براین بود تا زمینی در اختیار وزارت دفاع داده شود افزود: سه سال قبل جلساتی با شورای شهر برای در اختیار قرار دادن زمین به وزارت دفاع برگزار شد که در پایان به نتیجه نرسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاخره با همکاری استاندارد همدان توافقی با یک شرکت متعلق به زیرمجموعه وزارت دفاع شد تا زمین در اختیار این شرکت قرار گیرد و زودتر برای به نتیجه رسیدن کار برنامه‌ریزی انجام شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه در آینده نه‌چندان دور بازیافت و تعمیرهواپیما در همدان آغاز می‌شود تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود با شهرهای کشور و حتی خارج از کشور ارتباط داشته باشیم و هواپیماها برای به‌روز شدن وارد همدان شوند.

وی ایجاد اشتغال را یکی از فواید بازیافت هواپیما در همدان دانست و گفت: با این کار شاید برای هزاران نفر با واسطه و بدون واسطه اشتغال ایجاد ‌شود که سرمایه گذاری بالایی نیز دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با این اقدام فرودگاه همدان از فرودگاه درجه ۲ به فرودگاه درجه یک تبدیل می‌شود افزود: در کنار بازیافت هواپیما، اگر مردم استقبال کنند پرواز حجاج، پرواز به کربلا، نجف، مشهد و کیش را خواهیم داشت.

حاجی بابایی در پایان با اشاره به اینکه این اقدام با شرکت سازنده هواپیما در اصفهان مشترک است گفت: قرار است ساخت و بازیافت هواپیماها با تعامل با اصفهان انجام شود، یعنی ساخت هواپیما در اصفهان باشد و بازیافت آن در همدان که کاری بزرگ و محوری است.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187206
  • دیدگاه‌ها برای فرودگاه همدان برای بازیافت هواپیما آماده می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.