• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان تاکید کرد:

فرماندهان مقاومت سد راه ایده نیل تا فرات

  • کد خبر : 226181
  • 02 آبان 1403 - 12:14
فرماندهان مقاومت سد راه ایده نیل تا فرات
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: پیاده کردن ایده نیل تا فرات با سد فرماندهان مقاومت مواجه شده‌است.

امیرحسین رهبر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه شهید سنوار شخصیت منحصر به فردی در بین فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت داشت، اظهار کرد: شهید سنوار در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی متولد شده و نزدیک به سه دهه از عمر خود را در زندان و در تعقیب بوده و بعد از آزادی از زندان به مقاومت پیوسته و منشأ خلق تاثیرات پایداری خاورمیانه شده‌است.

وی با اشاره به اتفاقات ۷ اکتبر و بعد از آن را نمی‌توانیم منفک از اتفاقات قبل از آن در نظر بگیریم، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی شاید اذعان کند که این اتفاقات از تاریخ ۷ اکتبر شروع شده در حالی که اینگونه نیست و از ۷۰ سال پیش شروع شده‌است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با تأکید بر اینکه ۸۰ سال پیش جایی به نام اسرائیل در روی این کره خاکی وجود نداشت، گفت: تعدادی از مهاجر یهودی از اقصی‌نقاط جهان گردآوری کردند و در اسرائیل مسلح کردند و کمتر از یک دهم درصد زمین‌های آن‌جا را خریدند و ۹۰ درصد زمین‌ها را طی چندین مرحله جنگ با زور تصاحب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرانسه یکی از کشورهای حامی اسرائیل بوده و این کشور را به سلاح هسته‌ای مجهز کرده‌است، افزود: مکرون برای حفظ شالوده نظام سیاسی که پس از جنگ جهانی دوم در جهان مستقر شده و نماد آن هم شورای امنیت سازمان ملل است گفت موجودیت کشور نتانیاهو به واسطه قطعنامه مصوبه سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

رهبر با بیان اینکه نتانیاهو بلافاصله پاسخ داد که ما به واسطه جنگ به وجود آمده‌ایم، ابراز کرد: خود اسرائیلی‌ها هم خودشان را در هنجارهای بین‌المللی که حتی ما آن را هم عادلانه نمی‌دانیم تعریف نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بازوبندهای سربازان رژیم در چند هفته اخیر گفتگو برانگیز شده بود و ایده قدیمی از نیل تا فرات که پرچم اسرائیل هم بر آن مبنا است زر روی این بازوبندها نقش بسته است، ادامه داد: اگر می‌بینیم که ظرف ۷۰ سال این رژیم ایده نیل تا فرات را نتوانسته‌اند محقق کنند به علت وجود سنوارها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه پیاده کردن ایده نیل تا فرات با سد فرماندهان مقاومت مواجه شده‌است، ابراز کرد: حدود ۱۰ درصد جمعیت عرب‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی هستند و حدود ۵ درصد زمین هم در اختیار صهیونیست‌ها است.

وی با بیان اینکه این عادلانه نیست به مردمی که از قبل صاحب زمین و زندگی بودند بگویند بروید در مکان دیگر صاحب زندگی شوید، مطرح کرد: علت اینکه منطقه خاورمیانه چند ده سال روی آرامش ندیده به دلیل ترتیبات غیرعادلانه است.

رهبر با بیان اینکه در چنین بستری به خصوص بعد از ناامیدی گروه‌های مقاومت که اندیشه مقاومت خود را از اسلام نگرفته بودند حماس و جهاد اسلامی متولد شده‌است، تصریح کرد: اگر گزینه های عادلانه‌ای وجود داشت این جنگ به این اندازه طول نمی‌کشد.

وی با اشاره به اینکه ساکنان فلسطین تحت نظام تبعیض آمیز زندگی می‌کنند و سیستم حقوقی و قانونی یکسانی ندارند و به امکانات دسترسی یکسانی ندارند، یادآور شد: ساکنان فلسطین به عنوان یک شهروند درجه دو هستند و تبعیض نژادی حاکم است این باعث می‌شود افرادی که اسلحه به دست گرفته‌اند تا پای جان برای احقاق حقوق خود ایستادگی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان شهید سنوار از جمله ستارگانی بود که آموزه‌های مقاومت را از اسلام گرفته بود و تفاوت او با یاسر عرفات و دیگران اسلام خواهی و اسلام‌گرایی بود، عنوان کرد: شهید سنوار در نهایت سادگی و مقاومت زندگی کرد و تبلور لحظات پایانی سیدالشهدا را در این مجاهد سنی می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری تلاش می‌کردند ما را در مقابل این مجاهدان سنی قرار دهند، تأکید کرد: مجاهدان سنی هم دلبستگان مکتب حضرت علی(ع) و از همان آبشخور تغذیه می‌شوند.

رهبر با اشاره به اینکه هدف اسرائیل از انتشار فیلم لحظه شهادت شهید سنوار احساس منفی را به مجاهدان حماس منتقل کند اما سلاح ساده و چسب‌خورده شهید سنوار و مقاومت او تا لحظه آخر این نقشه اسرائیل را نقش برآب کرد، خاطرنشان کرد: اراده‌ خدا بعد از حادثه کربلا و زنده‌نگه‌داشتن پیام شهدای عاشورا در شهادت شهید سنوار هم محقق شد و آن فیلم سند انگیزش میلیون‌ها جوان مقاوم در اقصی‌نقاط جهان شد.

 

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

چهار + هجده =