• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
4

فرزند دختر در خانواده نشان از سعادت پدر و مادر دارد

  • کد خبر : 184177
  • 28 اردیبهشت 1402 - 12:54
فرزند دختر در خانواده نشان از سعادت پدر و مادر دارد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در روایات آمده است وجود فرزند دختر رحمت است گفت: اگر خانواده ای اولین فرزندش دختر باشد نشان از سعادت خانواده به خصوص مادر خانواده دارد. به گزارش عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز اجتماع بانوان فاطمی در آستانه آغاز دهه کرامت برگزار شد. در این مراسم حجت […]

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در روایات آمده است وجود فرزند دختر رحمت است گفت: اگر خانواده ای اولین فرزندش دختر باشد نشان از سعادت خانواده به خصوص مادر خانواده دارد.

به گزارش عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز اجتماع بانوان فاطمی در آستانه آغاز دهه کرامت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مداومت بر ذکر صلوات در هر شرایطی بسیار فضیلت دارد گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند «بر من واجب است گناهکارانی را که هرروز و شب بر ما صلوات بفرستند» شفاعت کنم.

وی با اشاره به پیش رو بودن دهه کرامت افزود: حضرت معصومه (س) ۲۷ سال سن داشتند و تقوا، عفاف، ایمان و پاک زیستن ایشان به حدی بود که سه امام بزرگوار فرمودند حضرت معصومه تمام شیعیان را شفاعت میکنند و تمام شیعیان عالم وارد بهشت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید براینکه در روایات آمده است وجود فرزند دختر رحمت است خاطرنشان کرد: اگر خانواده ای اولین فرزندش دختر باشد نشان از سعادت خانواده به خصوص مادر خانواده دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گریه دختر رحمت خدارا جذب می کند، حضرت ابراهیم از خدا درخواست کرده خدا دختری به او بدهد تا در تشییع جنازه اش گریه کند.

 

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یادگار پیامبر اسلام است و نسل ایشان از نسل دختر بزرگوارشان تا ابد زنده است افزود: شأن و منزلت دختر در اسلام جایگاه ویژه و بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به یک روایت درباره فرزند دختر گفت: اگر خداوند به یک خانواده یک دختر بدهد یعنی یک ناودان رحمت دارند، اگر دو دختر بدهد دو ناودان رحمت و هرچه تعداد دختران بیشتر باشد یعنی رحمت خدا در آن خانواده بیشتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر نقش پررنگ مادران در تربیت نسل تصریح کرد: شک نکنید مادری که امام خمینی(ره) را تربیت کرده است و یا مادری که حضرت الله بهجت را تربیت کرده، ثوابش از شخص بالاتر است.

وی ادامه داد: بهترین ارث و یادگاری برای فرزندان، تربیت کردن فرزندان مومن، با ادب و خوب است. حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به سخنان بزرگان در خصوص تربیت فرزند گفت: فرزندان، به نحوه ای که ما عمل می کنیم و رفتار ما را می‌بینند عمل می‌کنند.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بچه ها از امر و نهی زود خسته می شوند پس نه به حرف بلکه با عمل باید آن ها را تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه باید با رفتار خوب بچه هارا به کار خوب دعوت کنیم و روی آن ها اثر مثبت بگذاریم گفت: امام علی (ع) فرمودند کسی در جامعه بیشتر اثر میگذارد که روی خودش بیشتر اثر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه در دین اسلام احترام به مادر ، ۳ مرتبه بیشتر از پدر سفارش شده است تصریح کرد: در روایت آمده است پای مادر را ببوسید، بهشت زیر پای مادران است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افرادی که نماز نمی‌خوانند را باید با شوق و اشتیاق نماز آشنا کنیم افزود: نماز ستون است و باید بامحبت بچه هارا نماز خوان و نماز دوست کنیم.

 

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184177
  • دیدگاه‌ها برای فرزند دختر در خانواده نشان از سعادت پدر و مادر دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.