• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

غزه محور وحدت مسلمان

  • کد خبر : 223903
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۰
غزه محور وحدت مسلمان
اتحادی که امروز در جهان اسلام در موضوع فلسطین و غزه دیده می‌شود هیچگاه وجود نداشته است هفته وحدت بهترین فرصت برای تعمیم هر چه بیشتر این اتحاد و کمک هر چه بیشتر به مردم مظلوم غزه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ وحدت در دین مبین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است و در آیات و روایات تأکیدات فراوانی به این امر شده است و که یکی از اصلی‌ترین سفارش‌های قرآنی در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران بیان شده است «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا…» که همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید که این همان مسئله وحدت است.

در ادامه سوره آل‌عمران و در آیه ۱۰۵ قرآن امت مسلمان را از تفرقه نهی کرده است «وَ لا تَکونوا کَالَّذینَ تَفَرَّقوا وَ اختَلَفوا…» که این دستور قرآن نیز نشان از عدم تفرقه دارد.

در امت اسلامی اختلافاتی وجود دارد؛ اما همه یکی هستند و اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث تفرقه ببین مسلمانان شود که هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد و همبستگی در بین امت اسلامی است.

هفته وحدت فرصت مناسب برای احیا ارزش‌های دین مبین اسلام و برادری در بین مسلمانان است و اتحاد مسلمانان روی هر مسئله‌ای سبب پیروزی خواهد شد.

اتحادی که امروز در جهان اسلام در موضوع فلسطین دیده می‌شود هیچگاه وجود نداشته است هفته وحدت بهترین فرصت برای تعمیم هر چه بیشتر این اتحاد و کمک هر چه بیشتر به مردم مظلوم غزه است.

* غزه مسئله اصلی جهان اسلام

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مسائل مشترک محور وحدت در بین مسلمانان است، عنوان کرد: برای وحدت نباید به اختلاف سلایق نگاه کرد.

احمد آریایی‌نژاد با اشاره به مشترکات دینی مسلمانان جهان تصریح کرد: برای جلوگیری از اینکه اختلافات باعث تفرقه شود باید به مسائل مشترک به‌عنوان وحدت تکیه کنیم.

وی بیان کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین مسائل مشترک در بین تمامی مسلمانان و حتی آزادگان جهان مسئله غزه است که شدیدترین ظلم‌های علیه مردم بی‌گناه این منطقه توسط رژیم غاصب صهیونیستی در حال انجام است.

* حمایت از غزه عملی باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز همه ملت‌های مسلمان جهان روی مسئله غره وحدت دارند هر چند برخی حکام فقط با حرف مدافع غزه هستند.

وی تأکید کرد: حمایت از غزه فقط نیابد از روی زبان باشد؛ بلکه باید عملی از مردم مظلوم فلسطینی دفاع کرد و دولتمردان منطقه باید به این امر توجه داشته باشند.

آریایی‌نژاد عنوان کرد: امروز باتوجه‌به اثرات رسانه پیام کودک شهید غزه به کل دنیا مخابره شده است و پیام مردم فلسطین به گوش دنیا رسیده است.

وی افزود: آزادگان سراسر دنیا از مسلمان مسیحی گرفته تا یهودیان امروز از مسئله فلسطین و غزه حمایت می‌کنند و در رویدادهای بین‌المللی پرچم فلسطین بر در دست آزادگان قرار دارد.

* تفرقه مسلمین خواسته دشمنان است

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز غزه محور وحدت مسلمانان دنیا است و همه مسلمانان با هر تفکر و عقیده‌ای بر روی آن اجماع دارند.

وی با اشاره به برخی اقدامات دشمنان برای ازبین‌بردن و عدم شکل‌گیری وحدت در بین مسلمان جهان تصریح کرد: همان‌گونه که مسلمانان برای افزایش توان نیاز به وحدت دارند دشمنان نیز از تفرقه بین مسلمانان سود می‌برند.

آریایی‌نژاد افزود: دشمنان اقدامات مختلفی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کنند که باید در مقابل آنان هوشیار بود.

* امت اسلامی گزاره‌ای جدید در ادبیات اعتقادی، سیاسی و اجتماعی

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با علمای شیعه و اهل‌سنت درباره امت اسلامی گفت: تشکیل امت اسلامی گزاره‌ای جدید در ادبیات اعتقادی، سیاسی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه با بیان اینکه امت اسلامی به معنی این است که مرزها در هم می‌شکند و همه مسلمانان متحد می‌شوند، تصریح کرد: در واقع ۵۰ کشور اسلامی از آسیای دور تا آسیای نزدیک و افریقا تا کشورهای قفقاز همه باید به‌مانند یک امت واحد باشند.

وی گفت: باید آن‌چنان وحدت وجود داشته باشند که ندای مسلمانان از در هر مسئله‌ای از سراسر دنیا شنیده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حج را تبلور امت‌سازی عنوان کرد و گفت: در ایام حج همه امت اسلامی با یک پوششش جمع شده و گرد یک محل مقدس می‌چرخند که این نشانی از امت اسلامی است.

* امت‌سازی باعث اقتدار می‌شود

وی با بیان اینکه امت‌سازی باعث اقتدار می‌شود، گفت: با حدود ۲ میلیارد جمعیت نباید این‌همه مظلومیت در کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و کشورهای اسلامی باید پشتیبان یکدیگر باشند.

آزادی‌خواه افزود: امروز مردم غزه به‌عنوان جزئی از امت اسلامی درگیر بک جنگ نابرابر و ناعادلانه هستند و هر روز کودکان و زنان بسیار به شهادت می‌رسند.

وی گفت: امت اسلامی باید تقویت شود و همه با هم و یکجا علیه این ظلم آشکار به مردم مظلوم غزه قیام کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اتحاد و اقتدار را ثمره‌های درهم‌تنیده تقویت قدرت و وحدت و اتحاد دانست و گفت: تا اتحاد نباشد اقتدار وجود ندارد و تا اقتدار نباشد اتحاد به وجود نمی‌آید.

وی تأکید کرد: امروز باید تلاش کنند اتحاد جامعه اسلامی در کنار اقتدار تشکیل شود و مردم در همه جای اسلام به مسئله وحدت توجه داشته باشند.

* فلسطین از مسائل مهم و راهبردی امت اسلامی است

آزادی‌خواه با بیان اینکه فلسطین از مسائل مهم و راهبردی امت اسلامی است، تصریح کرد: این کشور به‌عنوان یکی از بلاد پنجاه‌گانه اسلامی درگیر ظلم آشکار است که بلاد اسلامی باید در راه رفع این ظلم تلاش کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز قدس توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: باید این ظلم علیه مردم فلسطین تمام شده و ریشه آن خشکانده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما به دنبال محو رژیم صهیونیستی هستیم باید امت‌سازی باید انجام شود و ایام هفته وحدت بهترین فرصت برای اتحاد امت اسلامی است.

* کوبیدن بر طبل اختلاف در بین مذاهب اسلامی خیانت است

وی با اشاره برخی اقدامات برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی تریبون به دستان عامدانه، جاهلانه و یا مغرضانه بر طبل اختلاف در بین مذاهب اسلامی می‌زنند که این امر خیانتی بیش نیست.

آزادی‌خواه تأکید کرد: سخنرانان و مداحان در مراسم‌های مختلف باید بر طبل وحدت، اخوت و برادری و ظلم‌ستیزی بزنند.

محمد گل محمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.