• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

عملکردی خالی از خلاقیت و تنها منطبق بر مصوبات ابلاغی/ فرمانداری می توانست بهتر عمل کند

  • کد خبر : 61252
  • 01 اردیبهشت 1399 - 18:30
عملکردی خالی از خلاقیت و تنها منطبق بر مصوبات ابلاغی/ فرمانداری می توانست بهتر عمل کند

دو ماه است که کشور ما و همچنین شهر بهار درگیر بیماری کرونا شده و طبق آمار منتشر شده تاکنون ۵۴ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. به گزارش عصر همدان؛ دو ماه است که کشور ما و همچنین شهر بهار درگیر بیماری کرونا شده و طبق آمار منتشر شده تاکنون ۵۴ […]

دو ماه است که کشور ما و همچنین شهر بهار درگیر بیماری کرونا شده و طبق آمار منتشر شده تاکنون ۵۴ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش عصر همدان؛ دو ماه است که کشور ما و همچنین شهر بهار درگیر بیماری کرونا شده و طبق آمار منتشر شده تاکنون ۵۴ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

همه جریانات و حوزه های مختلف متاثر از این بیماری هستند،از اقتصاد و معیشت مردم گرفته تا رفتار اجتماعی و فرهنگی مردم همه به نوعی معطوف به همه گیری این بیماری شده است.

در این بین کمک های مردمی و همدلی گروه های مختلف بیش از پیش به چشم می خورد و در این مدت شاهد اتفاقات بزرگ و کوچک زیادی در شهر بودیم، از داروخانه های خالی از ماسک و دستکش گرفته تا ایجاد نقاهتگاه صد تختخوابی و ضدعفونی معابر و تولید ماسک و دستکش در تولیدی های بزرگ و کوچک.

همدلی و یکرنگی مردم ما در این مدت باعث شد که کمترین آسیب را در این مدت از بیماری کرونا شاهد باشیم، اما متاسفانه از دست دادن عزیزانمان بر اثر بیماری کرونا داغی بود که در این مدت بر دل ما نشست.

عملکرد دستگاه های مختلف مردمی و دولتی در این مدت و در مقابله با این بیماری نیز قابل سنجش و راستی آزمایی است و نکات جالبی را در خود نهفته دارد.

اولین گروهی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشته و دارند، کادر درمانی شهرستان، پزشکان، پرستاران و حتی متصدیان داروخانه ها می باشند.

این افراد با جانفشانی و با قدمی استوار برای مبارزه با این بیماری ایستاده اند و تشکر کمترین کلمه ای است  که می توان در تحسین این عزیزان به کار برد.

در آغازین روزهای شیوع بیماری چیزی که بیش از پیش مردم را به خود حساس کرده بود برگزاری مراسم در تالارهای بزرگ پذیرایی شهر بود، اما با وجود تقاضاهای بسیار هیچ گونه ممانعتی در برگزاری مراسم در تالارها صورت نگرفت و مسئولین دلیل آن را تبعیت از تصمیمات کشوری دانسته و اظهارداشتند اگر در نهادهای بلند مرتبه کشور چنین تصمیمی گرفته شود آنها نیز به آن عمل می کنند.

در روزهای اولی که بحث همه گیری بیماری پیش آمده بود، پیام های زیادی من باب دیده شدن خودروهای پلاک شهر قم و تهران و دیگر شهرها برای ما مخابره می شد و مردم تقاضای جلوگیری از ورود مسافران به شهر را داشتند تا از شیوع بیماری در شهر جلوگیری شود، اما جالب است که فرماندار شهرستان با ادعای این مطلب که اکثر کشاورزان بهاری دارای ماشین پلاک تهران هستند می گفت که این کار عملا نشدنی است و جالبتر آنکه درست چند روز پس از این اظهار نظر طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور به طور سراسری کلید خورد و از ورود هر گونه خودروی غیر بومی حتی با پلاک ۱۸ به شهرها نیز ممانعت به عمل آمد!

تعاونی سیب زمینی کاران از نهادهای مردمی پیش قدم در ضدعفونی معابر بود که با همکاری شهرداری  اقدام به ضدعفونی معابر کرد، اما همین کار جهادی که در آن مواد ضدعفونی نیز توسط خود کشاورزان خریداری شد، نیز به دلیل برخی پروتکل اداری در حمل مواد ضد عفونی با چندین روز تاخیر مواجه شد.

در زمینه تولید ماسک خوشبختانه اخبار خوبی از تهیه ماسک و دستکش در نقاط مختلف و در کارگاه های بزرگ و کوچک سطح شهرستان به گوش می رسید، اما سوالی که برای همه ما ممکن است پیش بیاید این است که چرا هنوز هم داروخانه های ما ماسک ندارند، این ماسک ها کجا می روند؟

این سوال را همان موقع از مسئول مربوطه پرسیدیم، وی اظهار داشت: چون صرفه اقتصادی خوبی برای داروخانه ها ندارد شاید به همین دلیل آنها از توزیع آن استقبال نمی کنند و ما توزیع ماسک ها را به خود تولیدکننده ها سپرده ایم.

حال سوال اینجاست که اگر قرار باشد گروهی این ماسک‌ها را تولید کنند و خودشان هم توزیع کنند و نظارت و سخت گیری بر کار داروخانه در توزیع ماسک نباشد، پس نظارت در کجای این پازل قرار دارد؟

سکوت خبری ادارات و در راس آن فرمانداری شهرستان بهار در روزهای کرونایی که مردم ما در بیشترین حد ممکن از نگرانی به سر می بردند و همه اصناف تعطیل اعلام شده بودند، از دیگر انتقادهایی است که می توان به کار دولت در این مدت داشت؛ به طوریکه حتی اعضای شورای شهرها که نماینده مردم می باشند نیز به جلسات دولت دعوت نمی شدند تا در جریان امور قرار گیرند.

در جایی که فضای مجازی شهرستان و رسانه های مجازی تنها وسیله ارتباطی مردم در اطلاع از اخبار و اطلاعیه ها بود، بی اطلاعی خبرنگاران از عملکرد دستگاه های خدمت رسان اجحاف در حق مردم و خود این دستگاه های خدمت رسان می باشد.

در روز نیمه شعبان با همکاری گروه های مردمی و هیئات مذهبی شاهد راه اندازی کاروان شادی در محله های مختلف بودیم که در آن نیز جای خالی فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین برنامه های محله محور جهت تغییر در روحیه و ذائقه مردم هویدا بود.

از حق نباید گذشت که در این مدت ستاد مردمی مقابله با کرونا با همکاری گروه های جهادی و بسیجی عملکرد بسیار مثبتی در شهرستان داشتند و به پویایی و تحرک مردم کمک شایانی داشتند، چه بسا که موفقیت شهرستان در کنترل این بیماری را باید در همین روحیه دید.

علی ایحال طبق آمار و اطلاعات واصله وضعیت شهرستان در کنترل بیماری در حد مطلوبی قرار دارد که آن را باید مرهون فرهنگ بالای مردم، اطلاع رسانی شبکه های مجازی ، بسیج مردمی و خدمات شایسته برخی دستگاه های متولی دانست اما  آنچه که در مدت دو ماهه در دولت شاهد آن بودیم عملکردی خالی از ابتکار و تنها به نوعی تبیین و تشریح  مصوبات کلان کشوری در حوزه مقابله با بیماری کرونا در شهرستان بوده است.

این عملکرد می توانست به نوعی منطبق بر ظرفیت بومی و منطبق بر شرایط منطقه رقم بخورد که البته در جاهایی شاهد این عملکرد توسط بسیج و سپاه بودیم.

اما آنچه که مسلم است این است که این عملکرد مدیران کافی نیست و  این امر نیازمند بازنگری جدی است تا اگر بازهم شهرستان دچار بحران جدی شد، مسئولین به صورت خودجوش وارد عرصه شده و ابتکار عمل را به دست بگیرند تا از بروز بحران در شرایط خاص جلوگیری شود نه اینکه منتظر بنشینند تا از بالا برایشان دستور ابلاغ شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61252
  • دیدگاه‌ها برای عملکردی خالی از خلاقیت و تنها منطبق بر مصوبات ابلاغی/ فرمانداری می توانست بهتر عمل کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.